نان زنجبیلی آدمکی یکی از معروف ترین شیرینی هاست که بر اساس یک سنت دیرینه در بسیاری از کشورهای جهان نان زنجبیلی به شکل آدمک تولید می شود و نمادی از سال نو نیز محسوب می شود.

مدل تزئینی این شیرینی ها قطعاً به اندازه واقعی اش مضر نیست. زیرا شکر ندارد که موجب پوسیدگی دندان کودکان شود و ساختنشان خالی از لطف نیست. حوالی سال نو انواع و اقسام تزئینی آنها در بازار و نمایشگاهها عرضه می شوند و ما قصد داریم یکی از آنها را خودمان بسازیم. انواع دیگر کاردستی های این چنینی را می توانید در کاردستی های سایت سرسره مشاهده کنید.

ساخت نان زنجبیلی آدمکی
ساخت نان زنجبیلی آدمکی

مواد لازم :

– مقوای کارتن
– رنگ آکریلیک
– قلم مو
– مداد سیاه
– چسب بی رنگ
– قیچی
– جعبه جواهرات زینتی
– ابزار تزئینی زرق و برق دار مانند گلوله نخی و …

آموزش ساخت نان زنجبیلی تزئینی البته اگر همه این موارد را نیز در اختیار نداشته باشید، می توانید به صورت موردی ابزاری که در دستور کار درج شده را تهیه و به کار ببرید.

 گام ۱: نخستین قدم کشیدن یک طرح آدمک شیرینی زنجبیلی روی مقوا با استفاده از یکی از همان شیرینیها و یا طرح آماده است.

گام ۲ : جهت یک ایجاد یک لباس سبز رنگ از قطعات پاستا یا ماکارونی استفاده کنید. از مدل گرد برای دکمه ها و از مدل رشته ای برای آستین و کمربند استفاده کنید و بچسبانید. بالای سر را نیز سبز ر نگ کنید تا یک کلاه ایجاد شود. ساخت نان زنجبیلی آدمکی

گام ۳:  از یک لوله پاک کن سبز و گلوله نخی برای تکمیل کلاه استفاده کنید. در چهره، ما از دو چشم گوگلی و یک نصفه پولک برای دهان استفاده کردیم.

گام ۴: برای ساختن یک نمونه دختر پسند و به رنگ صورتی، می توانید از همان ماکارونی های گرد و ریز استفاده کرده و آنها را بچسبانید. سپس صبر کنید تا خشک شود. آنگاه به رنگ سفید رنگ کنید و بینشان لوله پاک کن صورتی بگذارید. برای آستین و یقه ها نیز از کمی پارچه صورتی استفاده کرده و به صورت طرحدار ببرید و بجسبانید. چشمها مجدداً گوگلی هستند و از دو دانه ریز صورتی تسبیح، برای گونه ها استفاده کردیم و دهان ترسیم شده است. کلاه را نیز با ترکیبی از همان پارچه صورتی، گلوله نخی و لوله پاک کن ایجاد کنید.

انواع و اقسام دیگری از این نمونه ها را می توانید با ابتکار خودتان بسازید. در زیر نمونه هایی از آنها را مشاهده می کنید : ساخت نان زنجبیلی آدمکی