خانه کودک سرگرمی کودک ساخت نان زنجبیلی آدمکی

ساخت نان زنجبیلی آدمکی

0

نان زنجبیلی آدمکی یکی از معروف ترین شیرینی هاست که بر اساس یک سنت دیرینه در بسیاری از کشورهای جهان نان زنجبیلی به شکل آدمک تولید می شود و نمادی از سال نو نیز محسوب می شود.

مدل تزئینی این شیرینی ها قطعاً به اندازه واقعی اش مضر نیست. زیرا شکر ندارد که موجب پوسیدگی دندان کودکان شود و ساختنشان خالی از لطف نیست. حوالی سال نو انواع و اقسام تزئینی آنها در بازار و نمایشگاهها عرضه می شوند و ما قصد داریم یکی از آنها را خودمان بسازیم. انواع دیگر کاردستی های این چنینی را می توانید در کاردستی های سایت سرسره مشاهده کنید.

ساخت نان زنجبیلی آدمکی

مواد لازم :

– مقوای کارتن
– رنگ آکریلیک
– قلم مو
– مداد سیاه
– چسب بی رنگ
– قیچی
– جعبه جواهرات زینتی
– ابزار تزئینی زرق و برق دار مانند گلوله نخی و …

آموزش ساخت نان زنجبیلی تزئینی البته اگر همه این موارد را نیز در اختیار نداشته باشید، می توانید به صورت موردی ابزاری که در دستور کار درج شده را تهیه و به کار ببرید.

 گام ۱: نخستین قدم کشیدن یک طرح آدمک شیرینی زنجبیلی روی مقوا با استفاده از یکی از همان شیرینیها و یا طرح آماده است.

گام ۲ : جهت یک ایجاد یک لباس سبز رنگ از قطعات پاستا یا ماکارونی استفاده کنید. از مدل گرد برای دکمه ها و از مدل رشته ای برای آستین و کمربند استفاده کنید و بچسبانید. بالای سر را نیز سبز ر نگ کنید تا یک کلاه ایجاد شود. ساخت نان زنجبیلی آدمکی

گام ۳:  از یک لوله پاک کن سبز و گلوله نخی برای تکمیل کلاه استفاده کنید. در چهره، ما از دو چشم گوگلی و یک نصفه پولک برای دهان استفاده کردیم.

گام ۴: برای ساختن یک نمونه دختر پسند و به رنگ صورتی، می توانید از همان ماکارونی های گرد و ریز استفاده کرده و آنها را بچسبانید. سپس صبر کنید تا خشک شود. آنگاه به رنگ سفید رنگ کنید و بینشان لوله پاک کن صورتی بگذارید. برای آستین و یقه ها نیز از کمی پارچه صورتی استفاده کرده و به صورت طرحدار ببرید و بجسبانید. چشمها مجدداً گوگلی هستند و از دو دانه ریز صورتی تسبیح، برای گونه ها استفاده کردیم و دهان ترسیم شده است. کلاه را نیز با ترکیبی از همان پارچه صورتی، گلوله نخی و لوله پاک کن ایجاد کنید.

انواع و اقسام دیگری از این نمونه ها را می توانید با ابتکار خودتان بسازید. در زیر نمونه هایی از آنها را مشاهده می کنید : ساخت نان زنجبیلی آدمکی

خروج از نسخه موبایل