موفقیت همیشه نیازمند اخلاق و رفتار خوب است و مهربانی و خوش اخلاقی لازمه هر انسانی است که در تلاش برای موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی است. بنابراین تا جایی که می توانیم باید سعی و تلاش کنیم که کودکان مهربان و با اخلاق پرورش دهیم.

در این مقاله از سایت سرسره مقاله ای با عنوان چهار نکته ساده برای آموزش مهربانی به کودکان و راهنمایی های کارشناسان و متخصصان در زمینه چگونگی آموزش مهربانی به کودکان را به شما ارائه می دهیم :

لحظات قابل تعلیم را حفظ کنید، برای آموزش مهربانی به کودکانتان در لحظه عمل کنید و از هر موقعیتی استفاده کنید. مثلا فرد مسنی را کمک کنید و علت آن را به کودک خود توضیح دهید یا این که پولی که روی زمین فروشگاه افتاده است ، سعی کنید صاحب اصلی آن را پیدا کنید و پول را به صاحبش برسانید و علت را به فرزند خود توضیح دهید ؛ اگر فرد بیماری را در خیابان می بینید و بلافاصله اورژانس را خبر می کنید حتما باید علت آن را به کودک خود توضیح دهید و او را آگاه کنید .

چهار نکته ساده برای آموزش مهربانی به کودکان
چهار نکته ساده برای آموزش مهربانی به کودکان

نقش یک انسان مهربان را در مقابل کودک خود اجرا کنید، شما باید در زندگی یک انسان مهربان باشید و رفتار مهربان و پسندیده ای با کودک خود داشته باشید و به غیر از کودک ، حتما با همسر خود مهربان باشید . اگر می خواهید به موسسه خیریه ای یا به کسی کمک کنید فرزند خود را در جریان قرار دهید و کاری کنید که او متوجه بخشش ها ، کمک ها و مهربانی ها شما شود زیرا این اعمال و رفتار شماست که مهربان بودن را به او می آموزد.

یک پروژه مهربانی را با فرزند خود تکمیل کنید، مثلا برای ملاقات پدر یا مادر بیمارتان با فرزند خود خرید کنید و کاری کنید که او در انتخاب هدیه ای برای ملاقات پدربزرگ یا مادربزرگ بیمار خود مشارکت کند. حتی همکاری او در انجام دادن کارهای منزل نوعی مهربانی و عطوفت نسبت به شماست.

در مورد مهربانی و مهربان بودن صحبت کنید، قدرت زبان خیلی زیاد و بسیارتاثیر گذار است بنابراین تا جایی که ممکن است از رفتارهای خوب ، پسندیده و مهربانی با فرزند خود صحبت کنید و مثال هایی از کارهای خوب و رفتارهای مهربان خودتان یا دیگران برای او بزنید . با حرف زدن از مهربانی کودکی مهربان و سالم پرورش دهید.

برگرفته از familyfocusblog