این روزها همه جا درباره بلندترین شب سال، شب یلدا صحبت می شود. شب یلدا، یکی از مهم‌ ترین شب‌ های آئینی ما ایرانیان است. این شب به “شب چله” هم معروف است. در شب یلدا مردم در تکاپو هستند تا بلندترین شب سال را با یک خاطره ی خوب به پایان برسانند. برای اینکه این خاطره خوب در ذهن بچه ها ماندگارتر شود، می توانید با ساخت کاردستی ساده و قشنگ مثل هندوانه با چوب بستنی ، شب یلدا را به یادماندنی تر کنید.

همچنین جالب است بدانیم که بازی ها و سنت های کودکانه شب یلدا چه بوده و بتوانیم برای بچه ها شب خاطره انگیزتری را درست کنیم.

قبلا هم نمونه های کاردستی برای شب یلدا منتشر شد که امروز دو نمونه دیگر را آموزش می دهیم.

ساخت هندوانه با چوب بستنی

یک نمونه از ایده ی ساخت هندوانه با چوب بستنی را در شکل زیر برایتان نشان داده ایم که میتوانید با خلاقیت خود انواع دیگر آن را در طرح های مختلف بسازید

ساخت هندوانه با چوب بستنی ؛ کاردستی شب یلدا
ساخت هندوانه با چوب بستنی ؛ کاردستی شب یلدا

مرحله به مرحله درست کردن این هندوانه چوبی را با شکل در این مقاله نشان داده ایم. شکل ها را دنبال کنید و گام به گام با عکس ها انجام دهید تا به راحتی هندوانه با چوب بستنی را برای شب یلدا آماده کنید.

ساخت هندوانه با چوب بستنی ؛ کاردستی شب یلدا
ساخت هندوانه با چوب بستنی ؛ کاردستی شب یلدا

نمونه های دیگری از هندوانه ی کاغذی را در سایت سرسره آموزش داده ایم که میتوانید در قسمت کاردستی های این سایت آنها را مشاهده کنید و برای شب یلدا با کودکانتان درست کنید و شبی خاطره انگیز برای خود و آنان بسازید