مجموعه ۱۲ جلدی «قصه‌ های آدم برفی» نوشته محمدرضا یوسفی از سوی انتشارات مدرسه برای کودکان ۳ تا ۷ ساله منتشر شده است. محمدرضا یوسفی درباره این کتاب گفت: «قصه‌ های آدم برفی» شامل ۱۲ جلد است و در هر کتاب داستان‌های مستقل و به هم پیوسته با محوریت یک آدم برفی بیان می‌شود و در هر قصه ماجرای جدیدی با محوریت آدم برفی رخ می‌دهد و او تلاش می‌کند به دیگران کمک کند. معرفی مجموعه ۱۲ جلدی «قصه‌ های آدم برفی» وی افزود: این داستان‌ها مبتنی بر تصویر است و در هر جلد سعی شده متن کمی نوشته شود تا کودکان بتوانند تصویر را تفسیر کنند و از طریق آن با متن ارتباط برقرار کنند. به گفته یوسفی، این مجموعه سبب رشد خلاقیت کودک از طریق تصویرخوانی می‌شود.

عنوان‌های مجموعه «قصه‌های آدم برفی» عبارتند از: «آدم‌برفی و نقاشی» با تصویرگری ناهید لشگری، «آدم‌برفی و روسری» با تصویرگری افسانه صانعی، «آدم‌برفی و خرگوش‌ها» با تصویرگری ویدا کریمی، «آدم‌برفی و بهار» با تصویرگری مهسا دره‌التاج تهرانی، «آدم‌برفی و سبزک» با تصویر گری عاطفه فتوحی، «آدم‌برفی و گرگ سیاه» با تصویرگری زهرا رسولی، «آدم‌برفی و کوهنوردی» با تصویرگری ایلگار رحیمی، «آدم‌برفی و آدم آهنی» با تصویرگری معصومه اعتبارزاده، «آدم‌برفی و کلاه بوقی» با تصویرگری شهرزاد عباسی، «آدم‌برفی و توپ» با تصویرگری نیلوفر برومند، و «آدم‌برفی و بچه‌ها» با تصویرگری میثم موسوی. محمدرضا یوسفی از قصه‌نویسان پرکار ادبیات کودکان در سال ۱۳۳۲ در همدان متولد شد.

وی تا به حال بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی نوشته است. نخستین کتاب یوسفی با عنوان «سال تحویل شد» در ۱۳۵۷ منتشر شد. محور اصلی فعالیت‌های یوسفی داستان نویسی برای کودکان است اما در زمینه فیلم‌نامه، نمایشنامه و مباحث نظری ادبیات کودکان نیز آثاری دارد. «افسانه شیر سپیدیال» و «قصه یادگار زریران»، «افسانه بلیناس جادوگر» و «افسانه شیرین کارنامه اردشیر بابکان» از جمله آثار اوست. انتشارات مدرسه، مجموعه «قصه‌های آدم برفی» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۰ هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.

معرفی مجموعه ۱۲ جلدی «قصه‌ های آدم برفی»
معرفی مجموعه ۱۲ جلدی «قصه‌ های آدم برفی»