سی‌ و نهمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه مهرماه ۹۶ با داستان‌های آموزشی کودکانه برای آموزش خردسالان در برابر کودک‌ آزاری ویژه کودکان ۳ تا ۷ ساله‌ منتشر شده است.

شعر آغازین این شماره «قلک» مربوط به راز و نیاز مارمولکی وول وولکی با خداوند بوده که توسط ناصر کشاورز سروده شده است.
در قصه این شماره «قصه‌های من» به قلم معصومه یزدانی، شایلین پنج ساله به همراه عروسکش «بینگ بینگ» برای خریدن بستنی از خانه بیرون می‌رود ولی هنگام برگشتن متوجه می‌شود که راه خانه را گم کرده است و به همین خاطر از پلیس کمک می‌گیرد. در ادامه نیز شعری از مریم زرنشان با عنوان «آپارتمان مدادی» به چاپ رسیده است.

سی‌ و نهمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد
سی‌ و نهمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد

در قسمت ببین و بگو بشنو که شامل تصاویر دنباله‌دار است، داستان تصویری «به اندازه کمک کن!» بیان می‌شود و از کودکان خواسته می‌شود داستانی برای این تصاویر بسازند و آن داستان را تعریف کنند و با کمک والدین‌شان صدایشان را ضبط کرده و برای نشریه بفرستند.

معرفی شغل شماره جدید قلک به «گل‌فروشی» اختصاص یافته است و در داستانی به قلم زهرا جلایی‌فر با عنوان «دسته گلی برای داماد»، «بازی شغل» و شعر «زنبور گل‌فروش» این شغل به بچه‌ها معرفی شده است.

در این قسمت از «قصه‌های من و بچه‌هام» نیز به موضوع متفاوتی اشاره شده و در قالب داستان سعی می‌شود به کودکان آموزش داده شود که چگونه در برابر کودک‌آزاری‌های جنسی از خودشان محافظت کنند.

خدای مهربون، آپارتمان مدادی، خوب فکر کن، کتاب خوب و بیا بازی، حمام مخصوص و… دیگر عناوین این شماره ماهنامه قلک را تشکیل می‌دهند.

«قلک» تنها مجله تخصصی آموزش مفاهیم اقتصادی برای کودکان است. این نشریه با مدیرمسئولی امیر لعلی و سردبیری علی‌اکبر زین‌العابدین با قیمت ۶ هزار تومان منتشر شده است.