داستان صفورا اره و علی بهونه گیر داستانی ست که از کنج صندوق خانه ها بیرون آمده. از آن داستان هایی ست که سینه به سینه نقل شده و الان به ما رسیده. قصه هایی به همان زبان شیرین و دل انگیز کوچه بازاری که لابه لای هر خطش می توان روح مردمان آن روزگاران را جست.

قصه ی صفورا اره و غلام بهونه گیر هم همان قدر صمیمی و طنزگونه است که انگار یک پیرمردی خوش سخنی گوشه ی قهوه خانه ای نشسته باشد و همان طور که نعلبکی اش را از چایی پر می کند, با خنده تعریفش کند. داستان عشق صفورایی که زود عصبانی می شود و از کوره در می رود و صورتش گر می گیرد و غلام هایی که مدام از هر چیز و هر کس بهونه می گیرند, شاید فقط مربوط به گذشته های دور نباشد. این نزدیکی ها هم چنین عشق هایی را می شود پیدا کرد , عشق هایی که نباید فراموششان کرد.

مشخصات کتاب صفورا اره و غلام بهونه گیر

معرفی کتاب صفورا اره و غلام بهونه گیر
معرفی کتاب صفورا اره و غلام بهونه گیر

نویسنده: اعظم مهدوی

ناشر: هوپا

سال نشر: ۱۳۹۴

گروه سنی: ۱۳ و ۱۴ سال به بالا

 

گزیده کتاب صفورا اره و غلام بهونه گیر از مجموعه ی عشق های فراموش شده
آن روز که صفورا کنار پنجره, در ایوان عاشق غلام شد, یک سرشب غم انگیز پاییزی بود, با کلاغ هایی که صدای قارقارشان لابه لای شاخه ها می پیچید و باد که آن روز شوخی اش گرفته بود, هوهو می کرد و از پرده ها رد می شد و تور را روی صورت صفورا بازی می داد. فورا کفری شد, تور روی صورتش را انداخت زمینو رفت پشت پنجره, ایستاد به تماشای غلام. غلام آن طرف حیاط کنار کرت, آرام و با دقت, شاخه ی نازک مویی را می گیراند به نرده ی چوبی ایوان که باد نبردش با خود. آن روز, روز عروسی صفورا با غلام بود.

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…