درباره کتاب انتقام مرده و داستان‌های دیگر: از میان برادران فقط آلفردو است که آرزوی دیدن زیبایی‌ها را داشت. او به گفته‌ی خودش فقط دو قابلیت داشت: یکی اینکه هیچ‌ وقت حرفی را که گفته بود زیر پا نمی‌ گذاشت و دوم اینکه در برابر نظر دیگران بی‌تفاوت بود. او با تکیه بر همین دو قابلیتش برای دیدن زیبایی ها سفر می‌کند. ماجراهایی که برای او و در دیگر داستان‌های کتاب
اتفاق می‌افتد در حین جذاب بودنشان، درس‌هایی از زندگی نیز به همراه دارد.

کتاب انتقام مرده و داستان‌های دیگر
کتاب انتقام مرده و داستان‌های دیگر

نویسنده: فرناندو سورنتینو

مترجم: رضا اسکندری

ناشر: هوپا

سال نشر: ۱۳۹۵

گروه سنی: ۹ و ۱۰ سال _ ۱۱ و ۱۲ سال

 

گزیده کتاب انتقام مرده و داستان‌های دیگر

در میان صفت‌ های بی‌ شماری که برادرهایم داشتند، ویلفردو بیش از هرچیز به خاطر شجاعتش و سیگفردو به خاطر هوشش تحسین می‌شد. ویلفردو مشت‌ زنی و شمشیربازی، تیراندازی و تمام ورزش‌های رزمی را تمرین می‌ کرد. او بیشتر از هرچیز مبارزه را دوست داشت. سیگفردو روزهایش را به کتاب خواندن و آموختن علوم می‌گذاراند و بیش از هرچیز به دانستن علاقمند بود. اما من سرگرم فعالیت‌ های کم اهمیت‌ تری بودم. باغبانی می‌کردم، با مرکب چینی تصویرگری می‌ کردم و سعی می‌ کردم شعرهای عاشقانه بنویسم. چیزی که بیشتر از همه دوست داشتم زیبایی بود. در ضمن فلوت هم می‌زدم و می‌ توانستم با آن صدای تیز کردن چاقو را تقلید کنم.

فعالیت های مرتبط با کتاب انتقام مرده و داستان‌های دیگر

این کتاب می تواند بستر مناسبی برای انجام این فعالیت برای گروه سنی ۹ و ۱۰ سال _ ۱۱ و ۱۲ سال زیر باشد:

ارزش‌ های زندگی

فکر می‌کنی دو قابلیتی که آلفردو درباره‌ی خودش گفت همیشه مثبت و خوب است؟ آیا ممکن است گاهی یکی از این قابلیت‌ها به ضررش بشود؟
تو اگر جای آلفردو بودی بعد از دیدن قورباغه چه‌کار می‌ کردی؟

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17828″ name=”معرفی کتاب سبیل بابات می‌ چرخه”]