محمدرضا یوسفی به مناسبت روز نوجوان در شهر کتاب فرشته به نوجوانان می‌ آموزد که چرا و چگونه قصه بخوانند . به مناسبت روز نوجوان نشست تخصصی «چه قصه‌ ای بخوانیم» با حضور محمدرضا یوسفی، نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان با همکاری انتشارات پیدایش در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

زمان: وشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶، ساعت ۱۸

مکان: شهر کتاب فرشته

آدرس: خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک ۱۶۷۱

آموزش قصه‌ خوانی به نوجوانان؛ به مناسبت روز نوجوان
آموزش قصه‌ خوانی به نوجوانان؛ به مناسبت روز نوجوان

نوجوانان در این نشست که دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه یاد می‌ گیرند چه قصه‌ ای بخوانند، می‌ آموزند چرا و چگونه قصه بخوانند. محمدرضا یوسفی نویسنده کتاب‌ های کودکان و نوجوانان، متولد ۱۳۳۲ در همدان است. وی دانش‌آموخته تاریخ است و نخستین کتابش با نام «سال تحویل شد» را در سال ۱۳۵۷ منتشر کرد.

وی آثار زیادی از ادبیات کهن فارسی را برای کودکان و نوجوانان بازنویسی و باز آفرینی کرده که «افسانه شیر سپیدیال»، «افسانه‌ بلیناس جادوگر» و «افسانه‌ شیرین کارنامه‌ اردشیر بابکان» برخی از آن‌ها هستند. یوسفی که پیش از این برای نگارش کتاب‌های «حسنی به مکتب نمی‌رفت» و «ستاره‌ای به نام غول» برنده دیپلم افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان شده، در فستیوال بین‌المللی ادبی برلین نیز به ‌عنوان نویسنده‌ برگزیده‌ ایرانی حضور داشته است.