اگر مجبور به سفر به همراه شیرخوار خود هستید، ضروری است که از سفر با هواپیما حتما خودداری شود. در این مقاله به خطرات سفر هوایی برای نوزاد پرداخته ایم.

این روز ها که همه در حال برنامه ریزی های متعدد برای عید نوروز از جمله خانه تکانی ، خرید تزئینات و تنقلات مخصوص ایام عید نوروز و مهم ترین آنها سفرهای نوروزی هستند بهتر است با خطرات سفر هوایی با نوزاد آشنا شوید تا با آگاهی بیشتر برای سفر های عید نوروزتان برنامه ریزی کنید.

خطر سفر هوایی برای نوزاد

رایج ترین خطرات سفر هوایی برای نوزاد :

توصیه می کنیم نوزادان زیر چهل و پنج روز را حتی الامکان به مسافرت نبرید، چون با این کار به آنان و به خودتان لطمه وارد می کنید چون تغییر آب و هوا و جابه جایی مکان، آسیب های مختلفی به نوزاد وارد می کند.

تشدید کولیک نوزاد در سفر : دکتر عباس مومن‌زاده متخصص اطفال اظهار داشت: شیرخواران تازه متولد شده معمولا از رفلاکس معده رنج می‌برند و هر نوع تغییر ناگهانی می‌تواند موجب تشدید کولیک نوزاد شود؛ لذا توصیه ما به والدین این است که از به سفر بردن کودک شیرخوار خود تا حد ممکن خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نکته برای سفری دوست داشتنی با نوزادان در ایام نوروز

اگر مجبور به سفر به همراه شیرخوار خود هستید، ضروری است که از سفر با هواپیما حتما خودداری شود چرا که فشار هوا باعث گوش درد نوزاد می‌شود و آرامش روانی وی را از بین خواهد برد. بهتر است کودکان زیر ۲ سال با هواپیما به سفر برده نشوند اما در صورت ضرورت، مادر باید در حین سفر هوایی، بوسیله شیردادن یا استفاده از پستانک از اعمال فشار هوا بر مجاری شنوایی نوزاد تا حد ممکن جلوگیری نماید.