اگر جزو آن دسته از والدینی هستید که برای تنبیه کودک خود از تنبیه بدنی استفاده می کنید باید بدانید که دانشمندان نظریه تنبیه بدنی کودکان را به طور کلی رد کرده اند.

با سرسره همراه باشید تا حقایقی جدید در مورد تنبیه بدنی کودکان را به شما ارائه دهیم :

مطالعات و تحقیقات اخیر نشان می دهد که تنبیه بدنی نه تنها تاثیر مثبتی روی رفتار کودک ندارد بلکه تاثیرات منفی و مخربی روی کودک می گذارد. تاثیراتی که حتی ممکن است غیر قابل جبران باشد. طبق نظریه دانشمندان، تنبیه بدنی کار کاملا اشتباهی است و حتی ممکن است رفتارهای بد کودک شما را تشدید کند.

حقایقی در مورد تنبیه بدنی کودکان
حقایقی در مورد تنبیه بدنی کودکان

دانشمندان کشف کرده اند کودکانی که تحت تنبیه بدنی قرار می گیرند پرخاشگر، عصبی و بی قرار می شوند. این کودکان در زمان تحصیل در مدرسه اصلا تمرکز کافی برای آموزش ندارند و زمانی هم که وارد اجتماع می شوند رفتارهای ضد اجتماعی و مشکلات شناختی دارند. این کودکان از همان زمان کودکی دچار مشکلات روحی و روانی شده و این مشکلات را تا بزرگسالی با خود یدک می کشند.

آسیب هایی که مشکلات روحی و روانی به آن ها می زند حتی ممکن است غیر قابل جبران باشد. مسئله تنبیه بدنی کودکان آن قدر بزرگ و جدی شده است که بسیاری از کشورها این کار را یک عمل غیر اخلاقی، غیر قانونی و ممنوع اعلام کرده اند و اگر والدینی فرزند خود را تنبیه بدنی کنند دولت برخورد قانونی می کند.

بنابراین با توجه به تاثیرات بسیار مخرب تنبیه بدنی، حتما باید برای تنبیه کودکان خود از روش های دیگر بویژه روش های پیشنهادی متخصصان و محققان در این زمینه استفاده کرد.

منبع: Parents