سن: دو نیم تا سه سال
برای سرگرم کردن فرزند دلبندمان همیشه نیاز به ابزار پیچیده و گران قیمت نیست بلکه با وسایل دور ریختنی و قابل دسترس می توان ساعاتی شیرین و سرشار از شور را خلق کرد.

در اغلب خانه ها مقدار قابل ملاحظه ای کاغذ باطله یافت می شود(ماده مورد نیاز ). پس از گرد آوری مواد لازم با کمک فرزندمان کاغذها را مچاله می کنیم تا توپهای کاغذی آماده شوند. اینکار ضمن سر گرم کردن کودک، احساس لذت بخشی نیز در او ایجاد می کند. او از نکاتی به وجد می آید که شاید تصورش برای شما سخت باشد. بطور مثال صدایی که از مچاله کردن کاغذها به گوشش می رسد یا مچاله کردن کاغذها برای ساخت توپهای کاغذی برای یک بازی هیجان انگیر.

 

بعد از اینکه تعداد قابل توجهی توپ ساخته شد آنها را تقسیم کنید و هر کدام در جای مناسبی از خانه سنگر بگیرید. بطور مثال پشت مبل،  میز… سعی کنید زیاد از هم فاصله نداشته باشید با فرمان شلیک بازی آغاز شده و توپهای کاغذی را به هم پرتاب کنید. نکته دیگر اینکه توپهای کاغذی آسیبی به کودک و وسایل منزل در حین پرتاپ نمی زنند وشما با کمترین هزینه ساعاتی خوش و مفرح را تجربه کرده اید. فرزندتان ضمن شرکت در یک بازی گروهی مدتها سرگرم بوده وانرژی اش تخلیه شده است.

بهترین راه برای تشویق کودکان برای گم کردن خودشان در فعالیتهای مستقل، این است که یک منطقه امن در اتاقش، گوشه حیاط و یا در حمام ایجاد کنید تا او بتواند به تنهایی تجربه های جدید کسب کند و نبود شما هم نگرانی ایجاد نکند.