طبق مقدمه ای که درباره ی روش آموزشی مانته سوری ارائه شد آموزش با این روش مستلزم دارا بودن ابزارهای خاصی است که متناسب با نیاز کودک طراحی شده است .

از آنجا که تهیه ی این ابزار برای خانوده ها و حتی برخی از مراکز امکان پذیر نیست (بدلیل هزینه بالا) با کمی تغییر و خلاقیت بر پایه هدفهای مستقیم و غیر مستقیم فعالیتهای اصلی، تمرینهایی را برای کسب مهارتهای زندگی در سنین نوپا و کودکستان خدمت شما عزیزان ارائه می دهم.

بازی تیله و دستمال
بازی تیله و دستمال

سن: ۳ سال و نیم به بالا
وسایل مورد نیاز

تعدادی تیله ی رنگی

دستمال کاغذی(حوله ای)

کش پلاستیکی

لیوان پلاستیکی

۱٫   یک دستمال کاغذی را خیس کرده بدون پیچاندن آب آنرا بگیرید. دستمال را روی دهانه ی لیوان با یک کش پلاستیکی ثابت کنید.

۲٫   از کودک دعوت می کنیم تا به نوبت تیله ها را روی دستمل قرار دهید آنقدر به این کار ادامه می دهد تا دستمال پاره شده و تیله ها داخل لیوان می ریزد.

۳٫   در این فعالیت ضمن افزایش تمرکز کودک و تقویت هماهنگی دست و چشم، کودک به صورت غیر مستقیم با مفاهیمی چون وزن و مقاوت آشنا میشود.

بازی با کودک یکی از مهم ترین مراحل همراهی والدین با فرزندانشان است. در خلال بازی، کودک به طور غیر مستقیم به مهارتهایی همچون حل مسئله، فائق آمدن بر مشکلات جسمی و عاطفی و تقویت حواس خود می پردازد. والدین و مربیان با اجرای بازیهای هدفمند، هم اوقات خوشی را برای فرزندشان فراهم می کنند و هم در رشد و اعتلای او نقش  بسزایی خواهند داشت.