یکی از بیشترین مورد جستجو در سال جاری، دستور العمل های ساخت اسلایم است. ما امروز قصد داریم در بخش کاردستی های سایت سرسره ساخت اسلایم با نمک شور را آموزش دهیم.

اسلایم یکی دیگر از وسیله های بازی کودکان است که امروزه در همه کشورها بخصوص ایران استفاده از آن ها باب شده است. اسلایم نوعی خمیر برای بازی است که استفاده از آنها باعث تخلیه ی فشارهای عصبی در کودکان می شود. استفاده از خمیر اسلایم معایب و مزایای خاص خودش را دارد. اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و به شکل های گوناگوی درمیاد خمیر اسلایم یا همان خمیر جادویی یک وسیله بازی برای کودکان است و با آن می توانند اشکال و اجسام درست کنند .

توجه داشته باشید که محلول نمک شور (سالین) و محلول های نشاسته مایع که معمولاً دو پایه اصلی ساخت اسلایم هستند، شامل موادی از خانواده بور می باشند که دارای پودر بوره (بوراکس) می باشند. بورات سدیم و اسید بوریک هر دو از مواد اسلایم هستند که معمولاً در محلول های سالین یا محلول های نمک شور، قطره های چشم و ترکیبات شستشو یافت می شوند.

آموزش ساخت اسلایم با نمک
آموزش ساخت اسلایم با نمک

ما در این دستور ساده از محلول نمک شور (سالین)، استفاده می کنیم.
شما به راحتی می توانید این اسلایم را با چسب PVA روشن یا سفید ساخته و هر مواد رنگی یا زرق و برق داری که می خواهید به آن اضافه کنید! از سکه ها و پولکی های براق و یا نوارهای زینتی تزئینی نیز می توانید استفاده کنید. مواد را باید به ترتیب زیر اضافه کرده و در هر مرحله هم بزنید :
۱- چسب
۲- آب
۳- مواد زرق و برق دار
۴- رنگ
۵- پودر سودا
۶- محلول سالین

آموزش ساخت اسلایم با نمک

دیدن ویدیوی ساخت خمیر اسلایم فوق در لینک زیر، این دستورالعمل گام به گام و ساده را برایتان ساده تر نیز خواهد کرد.