اکثر کودکان امروزی عادت کرده اند که گوشی به دست ، به رخت خواب بروند. ممکن است فرزند شما از آن دسته بچه هایی باشد که عادت کرده است همیشه با تبلت ، گوشی موبایل یا حتی لپ تاپ به رخت خواب برود و شما نیز بی خبر از عوارض و خطرات این کار باشید.

هشدار به والدین کودکانی که با گوشی به رخت خواب می روند
هشدار به والدین کودکانی که با گوشی به رخت خواب می روند

در این مقاله از سایت سرسره تاثیرات بد و منفی با گوشی به رخت خواب رفتن را به شما ارائه می دهیم:

محققان ، در پی یک تحلیل جدید از ۱۷ مطالعه در سراسر جهان ، به این نتیجه رسیده اند که کودکان یا نوجوانان و حتی جوانانی که با گوشی های هوشمند ، تبلت یا لپ تاپ به رخت خواب می روند نمی توانند به خوبی و کامل بخوابند. آنها روز بعد احساس ضعف ، خواب آلودگی و خستگی می کنند و همین امر باعث کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی و حتی پایین آمدن ضریب هوشی می شود و این موضوع باعث شکست هوشی و تحصیلی فرزندان شما می شود .

بیشتر بخوانید: خانه روانشناسی سرسره

این امر یک خطر بزرگ برای فرزندان شماست. به غیر از موارد ذکر شده باید به اطلاع شما برسانیم که چاقی و اضافه وزن ، اضطراب ، افسردگی و بیش فعالی نیز از جمله عوارض این عمل است. با توجه به تحقیقات دانشمندان ۸۰ درصد از کودکانی که با گوشی به رخت خواب می روند قدرت یادگیری خیلی پایین تری نسبت به کودکان دیگر دارند و آنها به سرعت ، افت تحصیلی پیدا می کنند و غیر از افت تحصیلی ، سلامت جسمی و روحی خود را نیز از دست می دهند ، بنابراین این وظیفه  والدین می باشد که اگر کودکشان عادت به خوابیدن با گوشی دارد به او کمک کنند تا این عادت را ترک کند.

شما باید کامپیوتر ، لپ تاپ ، تبلت و گوشی و هر وسیله هوشمندی که در اتاق خواب کودکتان است ، از اتاق او حذف کنید و او را از عوارض و خطرات این کار آگاه کنید و تلاش کنید تا جایی که می توانید او را کمک کنید تا موفق شود این موفقت نه تنها برای او بلکه برای شما نیز بسیار لذت بخش خواهد بود.

برگرفته از blogs.babycenter