کنسرو غول رمانی فانتزی است که برای نوجوان نوشته شده است. داستان به ماجرای نوجوانی می‌پ ردازد که پس از پیدا کردن دفترچه خاطرات یک جنایتکار، تصمیم می‌ گیرد فرد خشنی باشد.

کتاب کنسرو غول
کتاب کنسرو غول

نویسنده : مهدی رجبی

انتشارات : نشر افق

گروه سنی: ۱۳ سال به بالا

ناشر: افق

۲۱۶ صفحه

 

خلاصه کتاب کنسرو غول
قهرمان داستان، توکا کرمی، نوجوان لاغرمردنی و بی دست و پایی است که از مدرسه بدش می آید ولی عاشق داستان های جنایی و ترسناک است. ماجرا از وقتی شروع می شود که خاطرات یک جنایتکار بزرگ به دست توکا می افتد و او هم تصمیم می گیرد مثل آن جنایتکار پولدار و شجاع و معروف شود.

توکا توی خاطرات اینطور میخواند: اولش که همه نمی‌تونن نترس باشن و برن بانک بزنن. هر کی از یه جایی شروع می‌کنه. بچه که بودم از هر مغازه‌ای می‌رسیدم چیز کِش می‌رفتم. یه بار یه خمیردندون دزدیدم. به دردم که نمی‌خورد، مثل مشنگ‌ها همه‌اش رو خالی کردم تو دهنم و تُفش کردم. عمه‌هه خبردار شد و همین‌جوری که سیگار می‌کشید و لای دود غرق شده بود کتکم زد. پریدم دستش‌رو عین تمساح گاز گرفتم و از خونه فرار کردم. عمه‌هه لای دود جیغ می‌زد و می‌گفت: دزدکثافت! دیگه برنگرد. توکا هم تصمیم می گیرد که از جایی شروع کند قدم در راه موفقیت بگذارد، حالا باید ببینیم توکای ما از پسش بر می آید یا نه!

کتاب برگزیده کتابخانه مونیخ آلمان، فهرست کلاغ سفید۲۰۱۵، دریافت نشان نقره لاکپشت پرنده ۱۳۹۴٫کتاب برگزیده جشنواره کتابهای برتر ۱۳۹۴

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”14214″ name=”معرفی کتاب نامه‌ های سانی”]