درباره کتاب چرخ و فلک: یکی از چهره‌های فوق مشهور مدرسه معلم بهداشت بود که بهش خانم بهداشت می‌گفتند. هیچکس اسم واقعی او را نمی‌دانست حتی خود معلم‌ها و ناظم‌ها و مدیر هم خانم بهداشت صدایش می‌زدند. راستش من هنوز هم اسم او را نمی‌دانم و واقعا هم برای فهمیدن اسمش خیلی کنجکاوم.

خانم بهداشت بلندقدترین فرد مدرسه ما بود و شاید هم یکی از بلندقدترین افرادی بود که در عمرم تا به حال دیده‌ام. همیشه یک مانتوی سیاه رنگ می‌پوشید و حتی یک بار هم او را با لباس متفاوتی ندیدم. خیلی به پاکیزگی اهمیت می‌داد. به ناخن‌هایش که نگاه می‌کردی از شدت تمیزی به حالت دهان‌باز می‌ماندی. عده‌ای هم با دیدن این ناخن‌ها از شدت تعجب و شگفت زدگی بی‌هوش می‌شدند. باور کنید این موضوع حقیقت دارد.

معرفی کتاب چرخ و فلک ؛ ​خاطرات نوجوان ۱۴ ساله
معرفی کتاب چرخ و فلک ؛ ​خاطرات نوجوان ۱۴ ساله

نویسنده: علیرضا رضوی

ناشر: کهکشان دانش

گروه سنی: ۱۳ سال به بالا

۲۴۰ صفحه

قیمت: ۲۰۰۰۰ تومان

علیرضا رضوی درباره چگونگی نوشتن این کتاب می‌گوید: «روزها می‌گذشتند و من بزرگتر می‌شدم، خواه ناخواه، مغز، قلب و روحم هم بزرگتر می‌شدند. رفته رفته دردها را بیشتر احساس می‌کردم، مشکلات بیشتری در اطرافم می‌دیدم، آن شادی‌های بی‌دلیل کودکانه در من کمتر می‌شدند و به افسردگی نزدیکتر می‌شدم. اما به خودم یک قول دیگر دادم: «روح من تا ابد جوان خواهد بود و حتی در زمان افسردگی هم همیشه شاد خواهم بود» و به این ترتیب من و زندگی بهترین دوست‌های صمیمی شدیم.»

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17711″ name=”معرفی کتاب بچه‌ های عجیب‌ و‌ غریب یتیم خانه خانم پرگرین”]