درباره کتاب پرنده قرمز :ماتیو و آنا دو کودکی هستند که با فقر و سختی زندگی می کنند. همه ی امید آنها رفتن به مدرسه است اما توی مدرسه هم احساس خوبی ندارند. روزی از روزهای خیلی سرد زمستان پرنده ی قرمزی را می بینند که آنها را به مرغزاری سبز و آباد می برد. جایی که از فقر خبری نیست و می توانند بازی کنند و دوستان خوبی داشته باشند.

در زندگی همه ی ما و حتی بچه ها لحظه هایی پیش می آید که سخت و دردناک است. با خواندن این کتاب کودکان شاید همیشه این امید را داشته باشند که جایی پرنده ی قرمزی در انتظارشان است. پرنده ی قرمزی که می تواند به جاهایی ببردشان که هیچ تصورش را هم نمی کردند. آسترید لیندگرن، خالق شاهکارهای ادبی اش در حوزه ی کودک را شاید به راستی بتوانیم مادر همه ی کودکان دنیا بنامیم.

مشخصات کتاب پرنده قرمز

معرفی کتاب پرنده قرمز
معرفی کتاب پرنده قرمز

نویسنده: آستریدگرن

مترجم: زهره قایینی

ناشر: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

سال نشر: ۱۳۹۳

گروه سنی: ۷ و ۸ سال _ ۹ و ۱۰ سال

 

گزیده کتاب پرنده قرمز: دست های های کودکان خیلی خوب می توانند کار کنند، تا زمانی که به آن ها اجازه داده نشود با پوست درخت قایق بسازند یا از ساقه ی نی سوت سوتک بتراشند یا لانه هایی در تپه ها درست کنند. دست های کودکان می توانند خیلی خوب گاوهای ماده را بدوشند و گاوهای نر را تمیز کنند. دست های کودکان می توانند هرکاری را خوب انجام دهند تا زمانی که قایق، سوت سوتک و لانه یا هرچیزی که درست کردن آن به راستی لذت بخش است، نساخته باشند.

فعالیت های مرتبط با کتاب پرنده قرمز

این کتاب می تواند بستر مناسبی برای انجام این فعالیت ها برای گروه سنی ۷ و ۸ سال _ ۹ و ۱۰ سال باشد:

گفت و گوی جمعی

  • می دانی نا امیدی چه حسی است؟ تا حالا احساس ناامیدی کرده ای؟
  • امیدواری چه؟ به نظر تو امیدواری چه رنگی است؟ ناامیدی چطور؟
  • آیا ناامیدی خوب است؟
  • تا حالا اتفاق خوبی که انتظارش را نداشتی برایت افتاده؟