کتاب سگی که کتاب ها را دوست داشت کتابی ست برای علاقه مند کردن کودک به دنیای بزرگ و شگفت انگیز کتاب.

کتاب ها دوستان همیشگی انسان از ابتدای شکل گیری تفکرش در غار هایی نمور و تاریک تا بشر امروزی بوده و هستند. دوستانی که میتوان در کنار آن ها آرامش گرفت، خستگی را با آن ها در کرد، از استرس کاست و تنهایی را پر کرد. شاید بهترین کمکی که هر پدر و مادری بتواند در حق فرزند خود بکند آشنا کردن او با جهان بی مرز و رنگارنگ کتاب است.کتاب سگی که کتاب ها را دوست داشت داستان این دوستی ست.داستان جذاب دوستی کتاب و انسان.

این کتاب برنده ی جایزه ی خنده دار های رولد دال شده است.

معرفی کتاب سگی که کتاب ها را دوست داشت
معرفی کتاب سگی که کتاب ها را دوست داشت

 

نویسنده و تصویرگر: لوئیس ییتس

مترجم: پیام ابراهیمی

ناشر: چکه

گروه سنی: ۷ تا ۱۲ سال

سال نشر: ۱۳۹۴

 

 

خلاصه کتاب سگی که کتاب ها را دوست داشت: داستان درباره سگی ست که کتاب ها را دوست دارد این علاقه تا جایی ست که او تصمیم میگرد کتابفروش شود پس خود را آماده می کند و یک کتابفروشی باز میکند کتابفروشی او خریداران زیادی ندارد و تعداد افرادی که برای خرید کتاب به او مراجعه کنند کم است اما او احساس تنهایی نمی کند . چرا که دنیای کتاب هایی که میخواند تنهایی او را از بین میبرد و او احساس خوشحالی می کند.

گزیده کتاب سگی کتاب ها را دوست داشت

خانمی وارد کتابفروشی شد و گفت:من یک چای با شیر و شکر میخواهم. سگ جواب داد :متاسفم اینجا کتابفروشی است و من فقط کتاب میفروشم.

خانم ناراحت شد و از آنجا رفت.سگ تنها شد. او صبر کرد و صبر کرد. تا اینکه مردی به کتاب فروشی آمد. تا از او نشانی جایی را بپرسد. وقتی مرد رفت سگ خیلی غمگین شد. اما نه خیلی زیاد.

او تصمیم گرفت بیش تر از این منتظر نماند . یک کتاب از توی قفسه در آورد و شروع به خواندن کرد.

وقتی کتاب میخواند، فراموش کرد که منتظر بود……

فعالیت هایی که میتوان در رابطه با این کتاب انجام داد:

کودک را به کتابفروشی های نزدیک محل زندگی تان ببرید با او به بخش کودک کتابفروشی بروید و اجازه دهید تا خودش فضای آن جا را کشف کند. سپس با هم درباره کتاب ها صحبت کنید مثلا درباره اینکه کتاب ها چگونه نوشته و چاپ می شوند چه دسته بندی دارند و شناسنامه ابتدای هر کتاب چه اطلاعاتی را شامل می شود. از او بخواهید تا برای شما کتابی هر چند کوتاه بنویسد و نقاشی کند. می توانید تعدادی کاغذ سفید را مانند کتاب منگنه کرده و در اختیار او قرار دهید با هم برای کتاب او شناسنامه بنویسید و جلد آن را طراحی کنید.