درباره کتاب خانواده در هنر: موضوع خانواده یکی از دغدغه های هنرمندان در هر دوره ای بوده است. یک خانه ی شاد, یک خانواده ی بزرگ و سلطنتی, چهره ی مادرها و رابطه شان با فرزندانشان, همه و همه دست مایه ای شده اند برای خلق آثار هنری. هنرمندان گاهی رنج و غم را در چهره و زندگی خانواده ای به تصویر کشیده اند و گاهی هم عشق و سرزندگی را.

این کتاب ها کمک می کند تا کودکان و نوجوانان نگاه دیگری به رفتار و احساسات اعضای خانواده ی خود و دیگران داشته باشند, ریزبینانه تر نگاه کنند و نکات تازه ای را در رابطه ها کشف کنند. علاوه بر اینها با دیدن تصاویر کتاب درک بیشتر و عمیق تری از آثار هنری پیدا می کنند.

معرفی کتاب خانواده در هنر
معرفی کتاب خانواده در هنر

نویسنده: روت تامسون

مترجم: فاطمه کاوندی

ناشر: چاپ و نشر نظر

سال نشر: ۱۳۸۹

گروه سنی: ۷و ۸ سال _ ۹ و ۱۰ سال _ ۱۱ و ۱۲ سال

گزیده کتاب خانواده در هنر
هنرمندان بنا به دلائل مختلف تصاویری از خانواده ها می کشند. برخی از آنها خانواده ی خودشان را به تصویر کشیده اند. برخی دیگر, گروه های خانوادگی را با طراحی خاصی به تصویر کشیده اند تا مخاطب را تحت تاثیر قرار داده, او را سرگرم کرده یا پیام خاصی را به او منقل کنند.

در حالیکه به آثار این کتاب نگاه می کنید, به خاطر داشته باشید که هنرمندان, رنگ ها, چیدمان, دسته بندی, و حالت اعضای خانواده ای را که به تصویر کشیده اند, آگاهانه انتخاب کرده اند. همه ی این مختصات به خلق یک وضعیت خاص کمک می کنند که نشانگر نکته ی خاصی در ارتباط با خانواده است.

فعالیت های مرتبط با کتاب خانواده در هنر
این کتاب می تواند بستر مناسبی برای انجام این فعالیت برای گروه سنی ۷و ۸ _ ۹ و ۱۰ _ ۱۱ و ۱۲ سال زیر باشد:

داستان نویسی
چهره های زن و شوهر را نگاه کن. فکر می کنی شغل آن خانم و آقا چه چیزی است؟ حدس می زنی چند ساله شان است؟ می توانی چند خط درباره ی یک وز آنها بنویسی؟
نقاشی ورونیکا و مادرش را خوب نگاه کن, حدس می زنی ورونیکا چند ساله است؟ می دانی اهل کدام کشور است؟
ورونیکا دختر شادی است که مادر و خانواده اش, اتاقش و دوستانش را خیلی دوست دارد. او زندگی خوب و آرامی دارد. فقط یک مشکل وجود دارد. اینکه شب ها از چیزی می ترسد. حدس می زنی از چه چیزی؟ می توانی یک قصه درباره اش بنویسی؟
خانواده ی شوفنکر اثر پل گوگن را نگاه کن. فکر می کنی آن زن چرا اینقدر غمگین است. می توانی یک داستان درباره آن بنویسی؟

مهارت های زندگی/ گفت و گو
توی تصاویر کتاب خانواده هایی می بینی که خیلی شاد هستند. فکر می کنی چرا؟ چه چیزهایی باعث می شود یک خانواده شاد و خوشحال باشند؟
تا حالا تو و خانواده ات از چیزی غمگین شده اید؟ چه چیزی بوده؟
چه موقع هایی خیلی احساس رضایت و خوشبختی کردی؟
به نظر تو خانواده هایی هستند که همیشه شاد باشند یا همیشه غمگین و ناراحت؟

نقاشی
خانواده ی خودت را نقاشی کن. دوست داری خانواده ات را در چه فضایی نقاشی کنی؟

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17293″ name=”معرفی کتاب قتل در چراگاه”]