کتاب خانه درختی ۵۲ طبقه یکی از سری کتاب های خانه درختی است که به تازگی توسط انتشارات هوپا معرفی شده اند.

این کتاب نیز مانند کتاب های دیگر خانه درختی پر از هیجان و جذابیت، معما و سرگرمی است. قبلا در مقاله دیگری به معرفی کامل سری کتاب های خانه درختی پرداخته ایم که می توانید لیست کتاب های که تاکنون منتشر شده و موضوع هر کتاب را بصورت کلی مشاهده کنید. همچنین می توانید در انتهای آن مقاله لیستی فعالیت های مرتبط با کتاب را نیز مشاهده کنید.

در این قسمت ما می خواهیم با یکی از کتاب ها به نام خانه درختی ۵۲ طبقه بیشتر آشنا آشنا شویم. با ما همراه باشید و در اتفاقات بعدی با ما همراه باشید.

کتاب خانه درختی ۵۲ طبقه
کتاب خانه درختی ۵۲ طبقه

نویسنده ها

این کتاب دو نویسنده دارد. اندی گریفیتس و تری دنتون. اندی گریفیتس، متولد سال ۱۹۶۱ و یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کودک استرالیایی است. این نویسنده را بیشتر به خاطر مجموعه کتاب‌هایش از جمله مجموعه‌ جذاب خانه درختی می‌شناسند. کتاب‌های اندی گریفیتس در ۲۰ سال گذشته جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بوده و بیش از ۵۰ جایزه به انتخاب کودکان استرالیا دریافت کرده‌اند. او از طرفداران سوادآموزی و سفیر دولتی بنیاد سوادآموزی به بومیان است.

اندی گریفیتس وب سایت شخصی دارد که برای آشنایی با این نویسنده می توانید به http://andygriffiths.com.au مراجعه کنید.

تری دنتون، نویسنده و تصویرگر استرالیایی، در سال ۱۹۵۰ متولد شد. اولین کتابش با عنوان فلیکس و الکساندر، برنده‌ جایزه‌ CBC برای بهترین کتاب تصویری سال بود. او بیش از ۱۰۰ جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و تصویرگری کرده است. این کتاب‌ها در مجموعه موفق به دریافت بیش از نود جایزه به انتخاب کودکان استرالیا شده‌اند. تری دنتون در زمینه‌ی هنرهای تجسمی نیز فعالیت می‌کند و تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری از آثار او در ملبورن برپا شده است.

تری دنتون هم وب سایت شخصی با آدرس http://terrydenton.com دارد. بد نیست به آنها یک سری بزنید.

معرفی کتاب خانه درختی ۵۲ طبقه

مترجم
مترجم این کتاب هم  خانم آنیتا یارمحمدی است. ایشان از بین کتاب های خانه درختی، کتاب های خانه‌درختی ۱۳ طبقه، خانه‌درختی ۲۶ طبقه، خانه‌درختی ۳۹ طبقه، خانه‌درختی ۵۲ طبقه را ترجمه کرده اند

آنیتا یارمحمدی، در سال ۱۳۶۶ متولد شد. او کارشناس رشته‌ زبان و ادبیات فارسی است. در سال ۱۳۸۹ اولین کتابش را برای کودکان به نام روزی که مرغ‌ها روی سرشان ایستادند، با همکاری انتشارات امیرکبیر به چاپ رساند. اینجا نرسیده به پل عنوان اولین داستان بلند اوست که توسط نشر ققنوس منتشر شده است. از سال ۱۳۹۳ تاکنون چندین کتاب توسط او ترجمه و منتشر شده که دردسرهای تام و اژدهایش، تام و محاصره‌ قلعه، تام و شوالیه‌ تاریکی، کوچک اندازه‌ فیل و نیروی برتر لاکی از آن جمله‌اند.

آنیتا یارمحمدی
برای آشنایی بیشتر با ایشان و کتاب های دیگر این نویسنده و مترجم می توانید به سایت های هوپا، ققنوس، ناکجا و ایسنا مراجعه کنید، که لینک هر کدام را برای شما قرار دادیم.

ناشر
هوپا یکی از ناشرین موفق کتاب های کودک است که با سری کتاب های خانه درختی نیز به سرعت محبوبیت بیشتری در بین خواننده ها و کودکان پیدا کرد. کتاب های هوپا را خیلی ها با عنوان کتاب های خوردنی می شناسند!

آیا می‌خواهید بدانید در خانه‌های درختی چه می‌گذرد؟ فکر می‌کنید چرا پاهای پنگوئن‌ها یخ نمی‌بندد؟ دلتان می‌خواهد پدر و مادرتان را تربیت کنید؟ دوست دارید با یک قورباغه‌ی سبز ازدواج کنید؟ آیا شما هم یک بچه‌ی کله‌پوک هستید؟ اگر یک داسی‌دایناسی داشتید، چه می‌کردید؟ می‌توانید روی هوا شناور شوید؟ اگر پدر شما خرسی بود که چپق می‌کشید، دوستش داشتید؟ با یک گربه‌ی لوس تیتیش پولدار چطورید؟ خانم خپل شش‌انگشتی را می‌شناسید؟ انتشارات هوپا با کتاب‌هایش به خانه‌های شما خواهد آمد و اتاق‌هایتان را تسخیر خواهد کرد. کرم کتاب را به جان شما خواهد انداخت و شما دیگر نمی‌توانید کتاب‌ها را زمین بگذارید. شما با کتاب‌های ما یک آدم کرمو خواهید بود. آدمی که نمی‌تواند کتاب نخواند. میل خودتان است. می‌توانید کتاب‌ها را بخورید، یا بخوانید. نوش جان!

در مورد کتاب
جالب اینکه نوسنده های کتاب خودشون بازیگران و نقش های اصلی کتاب هستند. تری و اندی. انتشارات هوپا حق انحصاری نشر کتاب خانه درختی ۵۲ طبقه را از نویسنده های این کتاب خریده است. قبلا خانه درختی ۳۹ طبقه داشته که بعدا روی آن ۱۳ طبقه دیگر هم ساختند و شده ۵۲ طبقه.

فصل اول خانه درختی ۵۲ طبقه

فصل اول کتاب معرفی خانه درختی است. اینکه این خانه از چه چیزها و اتاق ها و کارهای تشکیل شده. جالب هست که بدونید در این خانه اتاق له کردن هندوانه داریم. تو این اتاق هنوانه ها رو با هر وسیله ای له می کنیم! اتاق اره برقی از اره برقی های مختلفی ساخته شده. ممکن هست گوش و دماغ خودمون رو هم ببریم!

کتاب خانه درختی ۵۲ طبقه – فصل اول

اتاق پیتزای خودت را بپز، از قسمت های مختلفی تشکیل شده. تو این اتاق هر نوع ماده اولیه ساخت پیتزا مثل کالباس و روغن و زیتون و هویج و غیره وجود داره. ارکدوم رو که دوست داشتید می تونید بردارید و با اون پیتزای خودت رو بپزی

اتاق هویج پرت کن موشکی و اتاق سشوار غول پیکر که ممکن موی سر خود شما رو هم از روی سر شما بکنه! اتاق مسابقه اسب چوبی و اتاق مار و پله واقعی. اتاق نمایش عروسکی پانچ و جودی که هر روز و ۲۴ ساعته برنامه اجرا می کنه. اتاق یادآوری که به شما وسیله ای وصل می کنه و کمک می کنه که چیزهایی که فراموش کردید را به یاد بیاورید.

اتاق نینجاگری با حلزون که به حلزون ها آموزش نینجا شدن رو میده ولی بعید هست این حلزون های ساکت و آروم یک روزی نینجا بشوند. اتاق تغییر چهره از لباس ها و ماسک ها و سبیل و موهای مختلفی تشکیل شده که اگر روزی خواستید تغییر چهره بدید، اینجا بیایید.

اندی و تری در این خانه درختی کار می کنند. کتاب می نویسند و نقاشی می کشند. حوصله شان هم سر نمی رود.

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”18452″ name=”‎معرفی کتاب یاسمن و جوجه‌ ها”]