درباره کتاب جک جنگلی: در اغلب کتاب های برتر نوجوانان به شخصیتی در داستان بر می خوریم که در واقع نماینده نوجوان ما در داستان است. او از بدی ها دوری می کند و به خوبی ها گرایش دارد و اغلب در طول داستان شاهد نبرد او با تیرگی و پلیدی هستیم. نبردی که گاهی حتی به قیمت جان شخصیت اصلی داستان تمام می شود. نوجوان با خواندن این داستانها می تواند نظامی برای ذهن آشفته ی دوران نوجوانی خود پیدا کند، او در واقع خود گمشده اش را جستجو می کند.

او می خواهد تا نمونه ای از خود در موقعیت های مختلف ببیند و درک کند که این شخصیت خیالی چگونه با جهان پیچیده و غیر قابل درک برای او رفتار می کند؟ تسلیم سختی ها می شود؟ خود را گم میکند؟
و وظیفه ی اطرافیان در این بین بیش از همه این است که این شخصیت را به خوبی در اختیار نوجوان خود بگذارند. کتاب جک جنگلی که به چاپ نهم نیز رسیده است یکی از کتاب هایی ست که به سبب معرفی شخصیت قوی در داستانش جزو محبوب ترین کتاب های نوجوان در سرتاسر جهان محسوب می شود.

معرفی کتاب جک جنگلی
معرفی کتاب جک جنگلی

نویسنده: جان کریستوفر

ترجمه: حسین ابراهیمی (الوند)

ناشر: نشر افق

گروه سنی: ۱۲ سال به بالا

 

خلاصه ی کتاب جک جنگلی
داستان در قرن بیست و سوم انگلستان می گذرد و آینده ی تلخی را شرح می دهد. جایی که انسان ها به دلیل نابود کردن منابع انرژی بر سر این مقدار کم باقی مانده، با هم درگیر شده اند و بسیاری بر اثر قحطی و جنگ، جان خود را از دست داده اند. دانشمندان شروع به ساخت شهر های مصنوعی با تکنولوژی بالا کرده اند و مردم عادی را در جنگل های دور افتاده رها کرده یا به بردگی گرفته اند.
در این بین نوجوانی از یکی از خانه های ثروت مند لندن تصمیم به اعتراض به وضع موجودی گیرد و به جزیره ای دور تبعید می شود…..

گزیده کتاب جک جنگلی
صدای خنده ها قطع شد. فکر میکنم بقیه هم مثل من جا خورده بودند. در تمام طول زندگی ما جدایی بین آقا و خدمتکار، آن قدر واضح و روشن بود که حتی به آن فکر هم نمی کردیم. این طور اشاره به چنین مطلبی، احساس ناخوشایندی را در دیگران بیدار می کرد. احتمالا برایان زیاده روی کرده بود. مارتین فقط چهره اش را چرخاند و دیگران هم همگی سکوت کردند. همه ی ما دلمان می خواست موضوع بحث را عوض کنیم اما برایان با سماجت ادامه داد: “تا حالا فکر کرده اید که چرا آن ها خدمتکار شده اند؟”

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17248″ name=”معرفی کتاب بپر بالا”]