نخستین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نیشابور آغاز به کار کرد.

منطقه خراسان، عصر روز یازدهم شهریور ماه آیین گشایش کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی در مرکزشماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳ واقع در بوستان نسترن خیابان ابراهیمی نیشابور آغاز به کار کرد.

نخستین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نخستین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

زهره اکبرآبادی، مربی و مسئول فرهنگی مرکز شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور در گفت‌وگو گفت: کتابخانه‌های سیار کانون وظیفه امانت کتاب در حاشیه شهرها و یا روستاها را بر عهده دارند؛ در واقع مربی کانون با این واحد سیار به مناطق حاشیه شهر مراجعه می‌کند و در کنار امانت کتاب فعالیت‌های کانون نظیر قصه گویی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق، کاردستی و نمایش فیلم را برای کودکان و نوجوانان به اجرا در می‌آورد.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این واحدها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی در نقاط کم برخوردار حاشیه‌ای است.

اکبرآبادی عنوان کرد: این نخستین کتابخانه سیار کانون در نیشابور است و قرار است با مراجعه به حاشیه شهر فرصت استفاده از فعالیت‌های کانون را برای کودکان و نوجوانانی که امکان عضویت در مراکز ثابت را ندارند، فراهم آورد.

وی اظهار کرد: این واحد سیار دارای قفسه‌های کتاب است و با مراجعه به مناطق مشخص شده عضو گیری از کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد و مربی که در واقع همان راننده این واحد است؛ کار به امانت دادن کتاب را انجام می‌دهد، همچنین فعالیت‌های فرهنگی را که به آن اشاره شد به اجرا در می آورد؛ این امر برپایه پرورش خلاقیت صورت می‌پذیرد و منجر به استعدادیابی نیز می‌گردد