کارگاه مادر و کودک (گروه سنی ۰ تا ۴ سال) در این کارگاه هدف پرورش است و نه آموزش و انتظار دریافت پاسخی از کودک در قبال آنچه به صورت کارگاه به او آموزش داده می‌شود نیست. بلکه هدف ایجاد فضا و بستری سزاوار و سرشار از مهر، همچون خانواده، برای پرورش کودک است.

توجه به هر آن چیزی‌ست که از طریق پنج حس کودک (شنوایی، بینایی، بویایی، چشایی و لامسه) دریافت می‌شود و همه با نگاه به ارزش‌های فرهنگی، اخلاقی، پرورشی فرهنگ ایرانی و برگرفته از مفاهیم ارزشمند شاهنامه حکیم فردوسی‌ست. هدف زنده نگاهداشتن فرهنگ مهر، توانایی و ارزش‌‌های اخلاقی و پرورشی خانواده ایرانی‌ست. سرفصل‌های این کارگاه با هدف احیای هنرهای سنتی و بومی، ارزشمند نمودن توانایی ساخت و تولید ‌در نگاه کودک، نو پیوندی با طبیعت و احترام به همه پدیده‌های هستی و … تدوین شده‌ است.

نام : کارگاه مادر و کودک

مدت: ۶ ماه

گروه سنی: گروه سنی ۰ تا ۴/۵ سال

مکان: موسسه باران مهر(حامیان طبیعت پاک)

نشانی: خیابان شهید دستگردی (ظفر)، خیابان فرید افشار، خیابان آرش شرقی، خیابان دلیری، کوچه تایباد، پلاک ۱۴، زنگ ۲

تماس: ۲۲۶۰۵۷۸۸

این کارگاه به صورت ۶ ماهه، با حضور مادران به همراه فرزندشان و برای دو گروه سنی برگزار می‌شود :

۱-      کارگاه مادرو کودک (گروه سنی ۰ تا ۲/۵ سال)

۲-      کارگاه مادر و کودک (گروه سنی ۲/۵ تا ۴/۵ سال)

* * تسهیلگران کارگاه‌ها :

تسهیلگران کودکان در این کارگاه‌‌ها همگی دست کم به مدت پنج سال پی‌در‌پی و به طور متمرکز بر انتقال مفاهیم پرورشی نهفته در شاهنامه و دیگر منابع فرهنگی ایران کار کرده‌اند و در پیشینه کاری خود قصه‌گویی قصه‌های شاهنامه (با رویکرد انتقال آموزه‌های اخلاقی) در مدارس برای دانش آموزان، چاپ کتاب‌ بر گرفته از داستان‌های شاهکار فردوسی برای گروه‌های سنی گوناگون و فعالیت‌های زیست محیطی برای کودکان و خانواده‌های آنها دارند. پوشش تسهیلگران در هر یک از کارگاه‌ها برگرفته از فرهنگ پوشاک محلی و بومی اقوام مختلف ایرانی‌‌ست. این کار با هدف آشنا کردن کودکان با خرد پوشش اقوام گوناگون ایرانی است.

کارگاه های پرورشی مادر و کودک برای پائیز و زمستان ۹۶
کارگاه های پرورشی مادر و کودک برای پائیز و زمستان ۹۶

نمایش ها و رویدادهای کودکانه این ماه را با این لینک دنبال کنید…

[irp posts=”1276″ name=”نمایش جزیره لانگولیو”]