درباره کتاب وقتی به من می‌رسی: این کتاب داستانی‌ ست معناگرا، داستان دختری‌ ست به نام میراندا که نشانه‌ هایی از یک نفر دریافت می‌ کند که از زندگی‌ اش باخبر است. خود میراندا ویژگی‌ های منحصر به فردی دارد که همراه شدن با ذهن او را برای مخاطبش دلنشین و دلنشین‌تر می‌ کند. دختری با روحی آرام که به معنای زندگی فکر می‌ کند و در حال جستجوست.

ساختار داستان «وقتی به من می رسی» با گونه فانتزی علمی تخیلی و موضوع سفر در زمان با وجود پیچیدگی مانند تکه های پازلی است که مخاطب به تدریج آن ها را در جای درست گذاشته و در پایان موفق به حل معمای آن می شود.

میراندا که راوی داستان است از همان صفحه های اول مخاطب را در فضای مبهم آن قرار می دهد  و از طریق گفت و گو و توصیف با ظرافت و قدرت عمل می کند و تصویر شفافی از شخصیت ها ترسیم می کند. شخصیت ها پیچیدگی خاصی دارند اما بی شک با توجه به ساختار مرموز داستان به درستی در جای خود قرار گرفته اند. کتاب تنها یک داستان نیست بلکه مجموعه ای از چند قصه است، قصه ی میراندا، مادرش، مرد خنده رو، جولیا، مارکوس و….

مشخصات کتاب وقتی به من می‌رسی

معرفی کتاب وقتی به من می‌رسی
معرفی کتاب وقتی به من می‌رسی

نویسنده: ربکا استید

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

ناشر: نشر افق

سال نشر: ۱۳۸۹

گروه سنی: ۱۳ سال به بالا

این کتاب مدال نیوبری را در سال ٢٠١٠ از آن خود کرده است.

 

گزیده کتاب وقتی به من می‌رسی
اسم یک جنایتکار را روی من گذاشته‌ اند. مامان معتقد است نباید به زندگی تلخ نگاه کرد، ولی بعضی وقت‌ ها حقیقت تلخ است. پاییز پارسال وقتی از دست رابی نارحت بودم، به خاطر اینکه توی کلاس ورزش بهم گفته بود هم اسم یک آدم‌ ربا هستم، مامان گفت: میراندا یعنی حقوق انسان‌ ها»

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”10500″ name=”کمیک استریپ شازده کوچولو”]