مجموعه « داستان‌ های شکسپیر » از شاهکارهای ادبیات جهان با بازنویسی اندرو میتور و ترجمه  فرزانه کریمی و جواد ثابت نژاداز سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات ذکر برای نوجوانان منتشر شد.

فرزانه کریمی درباره این مجموعه گفت: این مجموعه شامل ۱۵ داستان از شکسپیر با عنوان‌های «رومئو و ژولیت»، «اتللو»، «هاملت»، «مکبث»، «آنتونی و کلئوپاترا»، «آنچه دلخواه تو است»، «هیاهوی زیاد برای هیچ»، «هنری پنجم»، «ریچارد سوم»، «طوفان»، «شب دوازدهم»، «ژولیوس سزار»، «شاه لیر»، «رام کردن زن سرکش» و «تاجر ونیزی» است که در قالب جلد سخت به تازگی منتشر شده است. البته این داستان‌ها در قالب جلدهای مستقل نیز منتشر شده است که ۱۱ جلد آن را قبلا جواد ثابت‌ نژاد ترجمه کرده بود و چهار جلد پایانی آن را من ترجمه کردم.

این مترجم بیان کرد: از ویژگی‌های خوب این مجموعه این است که در پایان هر داستان، توضیحاتی درباره شخصیت‌های اصلی داستان و اینکه چرا کاری را که در داستان مورد نظر بیان شده را انجام داده‌اند، ارائه شده است و این کار کمک زیادی به مخاطب در درک و فهم داستان کرده و به نگاهش جهت می‌دهد و موجب می‌شود مخاطب ارتباط بیشتری با داستان برقرار کند.

وی در ادامه توضیح داد: داستان‌هایی که در این مجموعه کار شده ابتدا توسط اندرو متیور خلاصه شده و سپس ما آن را به فارسی ترجمه کرده‌ایم. انتشار این داستان‌ها به صورت خلاصه‌ و کم شدن حجم داستان‌ها سبب زیاد شدن تعداد مخاطبان آن نیز شده است. چون امروزه دیگر مردم حوصله و فرصت مطالعه مطالب طولانی را ندارند و از خواندن مطالب خلاصه‌تر استقبال می‌کنند.

به گفته کریمی، مطالعه این کتاب برای افرادی که می‌خواهند با افکار، آثار و موضوعاتی که در ذهن شکسپیر بوده، بیشتر آشنا شوند، نیز مناسب است.

مجموعه «داستان‌ های شکسپیر» برای نوجوانان

نویسنده : اندرو متیوز

مترجم : جواد ثابت نژاد و فرزانه کریمی

ناشر: ذکر

گروه سنی: ۱۳ سال به بالا

۴۴۸ صفحه 

قیمت: ۲۳۰۰۰ تومان

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”11019″ name=”مجموعه چهار جلدی رمان دنیای دیوانه”]