به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ فیلشاه داستان فیل شیطون و بانمکی را روایت می‌کند که پدرش رئیس گله است. اهالی گله معتقدند این بچه فیل نمی‌تواند جانشین پدر شود. غافل از اینکه خدا فیل را برای یک ماموریت بزرگ آفریده است.

« فیلشاه » تنها پویانمایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
« فیلشاه » تنها پویانمایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

« فیلشاه » تنها پویانمایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سازندگان «شاهزاده روم» پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ سینمای ایران، سه سالی درگیر ساخت «فیلشاه» بوده اند و ۶ ماه روی ایده آن کار کرده اند و انرژی زیادی را روی نوشتن فیلمنامه آن صرف کرده اند. گروه هنر پویا تلاش کرده اند تا «فیلشاه» به لحاظ فنی، چیزی از پویانمایی‌های هالیوودی کم نداشته باشد، استفاده از ۲۰ نرم افزار گرافیکی و موسیقی ارکسترال به همین علت بوده است.

این پویانمایی ۹۰ دقیقه‌ای که برای کودکان و نوجوانان تهیه شده است آن‌ها را به دل تاریخ می‌برد و با روایت قصه سپاه ابرهه داستانی واقعی و تاثیرگذار را به تصویر می‌کشد. فیلشا ه که به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله شده و قرار است در کشور‌های مختلف چون لبنان، ترکیه، عراق و انگلستان به نمایش درآید تنها پویانمایی حاضر در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است. بیش از ۲۰۰ نفر از بهترین‌های حوزه پویانمایی ماه‌ها تلاش کردند تا فیلشاه را برای مخاطبان به ارمغان آورند.