محققان درباره غذاهای مضر در دوران بارداری می‌گویند؛ در این زمان توجه و دقت به رژیم غذایی باید در راس تمام کارهای دیگر قرار گیرد.

متخصصان می‌گویند؛ در این دوره باید از مصرف نوشیدنی‌ های کافئین دار و گازدار مثل قهوه، چای و کولاها خودداری شود. مقدار زیاد کافئین روی رشد کودک تاثیر می‌گذارد.

غذاهای مضر در دوران بارداری

نتایج یک پژوهش اخیر نشان داده است: زنان بارداری که حتی روزانه یک فنجان قهوه استفاده می‌کنند در معرض به دنیا آوردن نوزادان کم وزن قرار می‌گیرند. به همین خاطر توصیه می‌شود حتی الامکان از مقدار قهوه مصرفی در طول روز کاسته شود.

زنان باردار باید از مصرف زیاد مواد قندی خودداری کنند. هم چنین مصرف غذاهای دریایی که حاوی مقادیر زیاد جیوه هستند باید به شدت محدود شود. از مصرف غذاهای دریایی دودی یا منجمد نیز باید خودداری شود.

هم چنین شیر غیرپاستوریزه می‌تواند حاوی نوعی باکتری باشد که از جفت عبور می‌کند و باعث بروز عفونت و مسمومیت خونی در جنین می‌شود.

به همین علت، مادران باردار حتما باید از شیر پاستوریزه استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود که زنان در دوران بارداری باید تخم مرغ را در حالتی که سفیده و زرده آن کاملا پخته شده و سفت شده باشد مصرف کنند چون مصرف خام آن زیان آور است.