مجموعه کتاب‌های هوش هیجانی
موضوع: داستان و سرگرمی/ هوش هیجانی
نویسنده: راحله پورآذر-زهرا هاشمی
گروه سنی: ۵ تا ۹ سال
ناشر: ماهک

معرفی مجموعه کتاب‌های هوش هیجانی
معرفی مجموعه کتاب‌های هوش هیجانی

درباره مجموعه کتاب‌های «هوش هیجانی»

این مجموعه شامل چهار کتاب است:

۱- خ مثل خشم
۲- غ مثل غم
۳- ت مثل ترس
۴- ش مثل شادی

۱- «ت مثل ترس»

تو هم گاهی می‌ترسی؟ من هم می‌ترسم، گاهی از ماسک‌های ترسناک، گاهی از بعضی بازی‌های شهربازی، گاهی از صداهای بلند مثل موتورسیکلت، گاهی از تاریکی، گاهی… اگر تو هم مثل من دوست داری شجاع باشی و از این چیزها نترسی، بیا با هم این کتاب را بخوانیم.

۲- «خ مثل خشم»

هیچ‌وقت شده عصبانی بشوی؟ وقتی عصبانی می‌شوی داد هم می‌زنی؟ فکر می‌کنی داد زدن کار خوبی است؟ بعدش پشیمان می‌شوی؟ وقتی از دست دوستانت عصبانی می‌شوی، چکار می‌کنی؟ دوست داری وقتی دوست‌هایت عصبانی هستند، آرامشان کنی؟ وقتی غذایی را دوست نداری، خشمگین می‌شوی؟ دوست داری باید بدانی وقتی عصبانی هستی، چطور باید رفتار کنی؟

۳- «ش مثل شادی»

تو هم مثل من دوست داری همیشه همه شاد باشند؟ اصلاً خودت همیشه شاد هستی؟ هیچ‌وقت شده دوستت یا مامانت ناراحت باشد و تو کاری کنی که بخندند؟ اصلاً می‌توانی به من بگویی برای غصه‌نخوردن چه‌کار می‌شود کرد؟بیا با هم این کتاب را بخوانیم تا همیشه بخندیم و شاد باشیم.

۴- «غ مثل غم»

تو هم گاهی غمگین می‌شوی؟ گاهی حس می‌کنی چیزی توی گلویت فشار می‌آورد؟ گاهی از ناراحتی بغض می‌کنی ولی به کسی چیزی نمی‌گویی؟ من هم مثل تو هستم، گاهی وقتی بازی می‌کنم و برنده نمی‌شود، ناراحت و غمگین می‌شوم و دلم می‌خواهد گریه کنم. وقتی پدر و مادرم کاری را که دوست دارم، نمی‌گذارند انجام دهم، غصه می‌خورم. آن‌وقت گلویم درد می‌گیرد اما فهمیدم که می‌توانم غم‌ها را کنترل کنم و شاد باشم. اما فهمیدم که می‌توانم غم‌ها را کنترل کنم و شاد باشم. تو هم بیا با هم این کتاب را بخوانیم تا شاد بودن و دوری از غم‌ها را یاد بگیریم.

صحبتی با والدین:
خشم‌، ترس‌، شادی و غم چهار هیجان دوران کودکی هستند که کنترل این هیجانات در کودکان بسیار مؤثر است. برخی از حالات هیجانی مثل خشم با حالات ناخوشایندی مثل افزایش ضربان قلب و تعرق همراه است و انجام برخی از رفتارها و حتی بازی‌ها می‌تواند این احساسات ناخوشایند را کنترل کند که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.
در این کتاب‌ها کودکان با انجام تمرین‌های متنوع و متفاوت از نقاشی و کاردستی تا نمایش و قصه‌گویی، مهارت‌های دستی‌، کلامی و ارتباطی خود را تقویت می‌کنند و در نهایت با شناخت درست نشانه‌های هر احساس و راه‌های مواجه شدن با آن‌ها کودکی آرامی را می‌گذرانند.

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”18414″ name=”معرفی کتاب دوست تا همیشه”]