مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری دومین جشنواره پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت: در این جشنواره تولیدات اعضای کانون در قالب انیمیشن‌ های ۲ تا ۵ دقیقه‌ای تهیه می‌شود.

محمدرضا جوادی در همدان، اظهار داشت: برگزاری دومین جشنواره پویانمایی ویژه اعضا با موضوع شعار سال از جمله برنامه‌های امسال است؛ سال گذشته در نخستین جشنواره ۲۲ کار حاصل فعالیت اعضای ۶ تا ۱۶ سال بود که فضای تبادل تجربه ایجاد شد.

دومین جشنواره پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان همدان برگزار می‌ شود
دومین جشنواره پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان همدان برگزار می‌ شود

وی بیان کرد: بر این اساس تولیدات اعضای کانون در قالب انیمیشن‌ های ۲ تا ۵ دقیقه‌ ای تهیه می‌شود که توسط اعضای کودک و نوجوان انجام می‌گیرد و اکنون در مرحله جمع آوری آثار آن هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به مشارکت کانون در جشنواره‌ های ملی و بین‌ المللی اشاره کرد و گفت: مشارکت در جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی، جشنواره رضوی،‌ جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره بین‌المللی دو سالانه از این جمله است.

جوادی با اشاره به آغاز طرح کانون-مدرسه از مهرماه خبر داد و اظهار کرد: این طرح یک طرح ملی،‌اثرگذار و بسیارخوب است که اجرای آن از سال گذشته ابلاغ شده در حالی که از حدود چهار سال قبل این طرح را در استان اجرا می‌کردیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام آموزشی ما نظام آموزشی اجباری است، افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش داوطلبانه را در پیش گرفته ایم که در برخی موارد اثرگذاری بیشتری داشته و در برخی موارد حتی می‌تواند مکمل آموزش‌ها در آموزش و پرورش باشد.

جوادی عنوان کرد: در سال ۹۶ در کنار برنامه‌هایی که روال جاری کانون است در عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی، دینی و ادبی چندین برنامه شاخص در نظر گرفته شده که از جمله آن به مناسبت هفته ملی کودک، هفته کتاب و دهه مبارک فجر نیز چند کتابخانه در مدارس کمتر برخوردار با کتب کانون تجهیز می‌شوند ضمن اینکه در قالب دبیرخانه هفته ملی کودک هماهنگی بین دستگاه‌ها و برنامه‌ها را از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه داریم.

وی با اشاره به طرح “مرواریدی در صدف” اظهار داشت: این طرح در حوزه فعالیت‌های دینی به بحث عفاف و حجاب برای اعضای کودک و نوجوان دختر طراحی می‌کند و آنها را با ضرورت‌های حجاب و پوشش آشنا می‌سازد.