در بین مردم هنوز این تصور اشتباه وجود دارد که دندان شیری کودکان به دلیل اینکه در دوره ای گذرا رشد می کنند و سپس از بین می روند و جایشان را به دندان های دائمی می دهند اهمیت چندانی ندارند.

آنها هنگامی که دندان های شیری فرزندشان دچار پوسیدگی می شود اقدام به کشیدنش می کنند بی آنکه بدانند این اقدام چه اهمیت زیادی در زندگی کودک و شکل گیری دندان های دائمی اش دارد.

اهمیت دندان شیری کودکان
اهمیت دندان شیری کودکان

این گزارش روزنامه الاخبار به ذکر اهمیت و فواید دندان های شیری کودکان می پردازد تا والدین قبل از هر اقدام عجولانه کمی درباره آن تامل کنند که این موارد در ذیل می آید :

_دندان شیری به شکل گیری و رشد طولی صورت و فک کمک می کند.

_به تغذیه کودک و هضم غذا کمک می کند تا از مرحله مکیدن به مرحله خوب جویدن برسد.

_با کمک به تلفظ صحیح حروف،در حرف زدن کودک موثر است.

– در این بین از همه مهتر این است که جای مورد نیاز دندان های دائمی را حفظ می کند. تعداد دندان شیری کودکان ٢٠ عدد است که با گذشت سن کودک تغییر می کند و جای خود را به ٣٢ عدد دندان دائمی می دهد. اما هیچکدام از آنها جای دندان شیری را نمی گیرد.

بخاطر تاثیر مستقیمی که دندان شیری بر روی دندان دائمی دارند اهمیت آنها در طول زندگی کودک مشخص می شود و نشان می دهد که تا چه حد قابل اعتنا هستند که اگر دندان های شیری خراب باشند بر روی دندان های دائمی نیز اثر می گذارند و به همین دلیل است زمانیکه کودکتان دچار پوسیدگی و خرابی دندان شد او را باید نزد پزشک جراح ببرید.