هنگامی که بارداری دوقلویی دارید، شما به احتمال زیاد مبتلا به مشکلاتی از قبیل سیاتیک، مشکلات پشت و یا درد مفاصل لگن می شوید.

هنگامی که شما دو قلو باردار هستید و این به نظر معمولی میرسد اما شما باید به ملاقات های بیشتر و سونوگرافی های بیشتری بروید، از آنجایی که شما بارداری دوقلویی دارید، در معرض خطر بیشتری قرار دارید.

در بارداری دوقلویی چه آزمایش هایی باید انجام دهید؟
در بارداری دوقلویی چه آزمایش هایی باید انجام دهید؟

اگر شما می خواهید نوزاد خود را در بیمارستان دولتی به دنیا بیاورید، شما قبل از به دنیا آوردن نوزادتان به مشاوره نیاز دارید و اگر شما به یک ماما مراجعه می کنید و برنامه های خود را با او به اشتراک میگذارید، این کار کافی نیست و شما حتما باید به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

در یک بارداری تک قلویی به طور معمول انتظار می رود ملاقات هر چهار هفته که تا ۳۲ هفتگی ادامه پیدا کند، ولی در بارداری دو قلویی چنین نیست و باید مکرر به ملاقات متخصص زنان بروید.

بیشتر بخوانید: خانه روانشناسی سرسره

در بارداری دوقلویی چه آزمایش هایی باید انجام دهم؟
در هنگام چک آپ، فشار خون و ادرار شما باید از نظر دیابت و پره اکلامپسی و همچنین شرایط کم خونی بررسی شود. تست خون برای سندرم داون و سایر اختلالات وقتی شما بارداری دوقلویی یا چندقلویی دارید، دقیق نیست و خوب کار نمیکند، از شما میخواهند از زجاجی گردن (NT) اسکن کنید که تست غربالگری مفیدی برای ارزیابی خطر ابتلا به سندرم داون می باشد، اسکن NT معمولا از ۱۱ تا ۱۳ هفتگی ۶ روز بارداری انجام میشود، شما همچنین به اسکن اولتراسوند در در سه ماهه ی آخر بارداری، برای بررسی سلامت، رشد و موقعیت جنین ها نیاز دارید

در بارداری دوقلویی چه آزمایش هایی باید انجام دهید؟
در بارداری دوقلویی چه آزمایش هایی باید انجام دهید؟

در بارداری دوقلویی، درد زایمان چه موقع شروع می شود؟
حدود نیمی از زنانی که بارداری دوقلویی دارند، قبل از موعد مقرر و در ۳۷ هفتگی نوزاد خود را به دنیا می آورند و هیچ هم مشکلی برای دوقلو ها به وجود نمی آید و دکتر زنانی که شما به او مراجعه می کنید ، ممکن است به شما بگوید که درد زایمان در ۳۸ هفتگی شروع شود.

اگر دوقلوهای شما یکسان هستند یعنی کیسه های آنها جدا و پرده ی کوریون آنها با هم می باشند که در ۳۴ یا ۳۷ هفتگی با مشکلات بالقوه به دنیا می آیند، زود به دنیا آمدن آنها بستگی به این دارد که شما در چه نقطه ای از دنیا زندگی میکنید، ممکن است دکترمتخصص به شما بگوید در صورت نیاز به باید با عمل سزارین دوقلو ها را به دنیا بیاورید.