سرماخوردگی همیشه همراه با عوارضی است که بعضا تا مدتها همراه بیمار می ماند. تب کودک یکی از عوارض و اثرات سرماخوردگی کودک است که در فصول سرما ممکن است همراه کودکان بیمار باشد.

بیماران باید مراقب افزایش دمای بدن خود باشند و سریعا جلوی تب های شدید را بگیرند تا دچار مشکلات بیشتری نشوند. روش های بسیار ساده ای در این مقاله ارائه شده است که شما را از نوشیدن شربت های درمانی یا قرص، بی نیاز می کند. روش هایی که بیشتر آنها اثرات بهتری از روش های درمانی جدید هم دارند!

۱. مایعات: بیماران دچار تب باید تا چند روز میزان استفاده از آب و آب‌میوه‌های طبیعی را افزایش بدهند. نوشیدن آب پرتقال طبیعی به فاصله هر ۳ ساعت، واقعا برای کاهش تب موثر است. این آب‌میوه، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و توانایی بدن را برای مبارزه با تب افزایش می‌دهد.

۵ روش سنتی و موثر برای درمان تب در سرماخوردگی
۵ روش سنتی و موثر برای درمان تب در سرماخوردگی

۲. سوپ مرغ: سوپ مرغ، علاوه بر فراهم کردن مایعات لازم برای بیماران دچار تب، میزان زیادی از مواد مغذی و پروتئین‌ها را هم به بدن آنها می‌رساند. این سوپ، علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد و می‌تواند تب کودک نوپا را هم از بین ببرد. هرچه میزان سبزی‌ها در سوپ مرغ بیشتر باشد، آنتی‌اکسیدان بیشتری به بدن می‌رسد.

۳. مواد غذایی پروبیوتیک: این مواد غذایی حاوی باکتری‌های سالم و مفید برای بدن هستند که اثربخشی آنها برای درمان تب و سرفه اثبات شده است. حتی کودکان می‌توانند از مواد غذایی پروبیوتیک به‌عنوان آنتی‌ بیوتیک استفاده کنند. ماست‌های پروبیوتیک، یکی از گزینه‌های در دسترس شما برای درمان سرماخوردگی کودک نوپا هستند.

۴. رژیم غذایی نرم: رژیم غذایی نرم شامل سبزی‌های بخارپز، فرنی‌ها و حریره‌ها، تخم‌ مرغ آبپز و ماست می‌شود. انتخاب اصطلاح «نرم» برای این رژیم غذایی، ‌یک دلیل اصلی دارد. درواقع، این مواد غذایی به ‌راحتی هضم می‌شوند و انرژی لازم را برای تسریع در روند بهبود برای بدن فراهم می‌کنند.

۵. میوه‌های تازه: میوه‌هایی مانند پرتقال، سیب، انگور، لیمو و آناناس، واقعا برای بیماران دچار تب مفید هستند. این میوه‌ها هم مقدار زیادی ویتامین برای بدن فراهم می‌کنند و هم روند بهبود را تسریع می‌کنند. فراموش نکنید کودکانی که تب دارند نباید از کمپو‌ت‌های میوه استفاده کنند.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید