موسسه هنرنمایی نمایشی تماشاگان بعد از برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشن روز جهانی تئاتر ویژه نمایش های کودکان و نوجوانان به دبیری حمید جبلی در فروردین ماه ۱۳۹۵، قصد دارد با برگزاری نخستین دوره جشنواره نمایشی “چرخ و فلک” و با همکاری خانواده ها گامی نو در الگوسازی و فرهنگ پذیری کودکان بردارد.

چرخ و فلک؛ نخستین جشنواره هنرهای نمایشی
چرخ و فلک؛ نخستین جشنواره هنرهای نمایشی

تجاربی که فرزندانمان در این سن کسب می کنند تاثیر مستقیمی در آینده شغلی و پیشرفت اجتماعی آنها خواهد داشت. هنر نمایشی این توانایی را دارد که به کودکانمان بیاموزد چگونه در روابط اجتماعی خود با اعتماد به نفس بالا عمل کنند. این برنامه در سه شاخه برگزار می شود که کودکان می توانند در یکی از این سه شاخه جشنواره شرکت کنند.

۱- ستاره کوچولو : در این بخش از جشنواره کودکان در یکی از زمینه های استندآپ کمدی، قصه گویی،بازی با عروسک، نقالی ، شاهنامه خوانی یا … هنر نمایی می کنند.

۲- اتل متل : برای این شاخه از جشنواره بازی های نمایش از فقبل معلم بازی، خاله بازی، گرگم و گله می برم و غیره می توانید استفاده کنید.

۳- رنگین کمان آرزو : این شاخه از جشنواره ویژه مراکز آموزشی و تربیتی مانند: مهدکودک ها، پیش دبستانی ها، فرهنگسراها، خانه فرهنگ ها و غیره است. کودکان باید از این مراکز معرفی نامه داشته باشند.

البته باید اضافه کنم کسانی که با تئاتر و نمایش آشنایی ندارند و می خواهند در جشنواره چرخ و فلک شرکت کنند با دفتر تماشاگان کودک و نوجوان به شمار های ۰۲۱۶۶۵۸۱۱۱۲ – ۰۲۱۶۶۴۰۹۸۹۳ تماس بگیرند که برایشان کتاب و فیلم فرستاده شود.

زمان ثبت نام چشنواره چرخ و فلک تا روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه است. برای ثبت نام به سایت تماشاگان مراجعه فرمایید.