درباره کتاب سام و حیوان خانگی اش: داستان داستان پسری به نام سام است. روزی پسرک داستان ما، به پارک رفت. پارک شلوغ بود و او مجبور بود برای سوار شدن هر یک از وسایل بازی، در صف بایستد و انتظار بکشد. او از این انتظار، عصبانی و عصبانی‌ تر شد. ناگهان چیزی غیرعادی ظاهر شد، بین بچه‌ ها می‌ چرخید، به همه تنه می‌ زد، هل می‌ داد، نیشگون می‌ گرفت و همه بچه‌ ها را فراری داد. سام تا به حال چنین موجودی را ندیده بود؛ اما بلافاصله آن را شناخت، آن موجود عجیب و غریب خشم بود.

زمین بازی خالی شد و سام با خوشحالی تمام بعدازظهر را بازی کرد. موقع برگشتن به خانه، سام با خودش فکر کرد داشتن خشم به عنوان یک حیوان خانگی می‌ تواند سرگرم‌ کننده باشد. سام، خشم را صدا زد و او را با خود به خانه برد. او ابتدا از داشتن خشم خوشحال بود اما کمی بعد، دردسرهایش شروع شد.

خشم کارهایی کرد که سام دوست نداشت، به دیوار لگد ‌زد، در را محکم به هم کوبید، به پای خواهر سام لگد زد، بشقاب پر از ماکارونی را روی زمین ریخت، در مدرسه نقاشی رُری را خط‌ خطی کرد و شیرینی‌ های لوسی را خورد و از همه بدتر، آقا معلم را ناراحت کرد. سام از این اتفاقات ناراحت بود و هربار می‌ گفت: «من نبودم، خشمم بود!» و مادر هم هربار در جوابش می‌ گفت که باید خشمش را کنترل کند. سام از کارهای خشم کلافه شده بود پس دست به کار شد و به دنبال راهی گشت که بتواند خشمش را کنترل کند.

مشخصات کتاب سام و حیوان خانگی اش

معرفی کتاب سام و حیوان خانگی اش
معرفی کتاب سام و حیوان خانگی اش

نویسنده: سانجیتا بهادرا

تصویرگر: ماریون آربونا

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

نشر: انتشارات فاطمی

گروه سنی: ۱۰ تا ۱۲ سال

۳۲ صفحه

در این کتاب بر مسئولیت‌پذیری و کنترل احساسات تأکید شده است. ماریون آربونا با تصویرهای بیانگرای خیره کننده، به کودکان می‌آموزد خشمِ آنها، از خودشان جداست. تصویرهای رؤیایی و روایتگر کتاب، چندین جایزه معتبر را نصیب تصویرگر آن کرده است.

این کتاب جز فهرست بیست و پنجم لاک پشت پرنده بهترین کتاب های بهار ۱۳۹۶ هست.

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17391″ name=”معرفی کتاب چگونه پدر و مادر خود را تربیت کنیم ؟”]