تعطیلی برنامه " سیمرغ و پروانه‌ها " در جشنواره فجر به دلیل آلودگی هوا
تعطیلی برنامه ” سیمرغ و پروانه‌ها ” در جشنواره فجر به دلیل آلودگی هوا

یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره فجر سی و ششم نمایش پنج فیلم کودک و نوجوان برای دانش‌ آموزان تهرانی است که با عنوان «سیمرغ و پروانه‌ها» برگزار می‌ شود. حالا اعلام شده که این برنامه ۱۶ بهمن به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی مدارس تهران برگزار نمی‌ شود.

به گزارش خبرگزاری کودک و نوجوان ، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در این باره گفته است: «این برنامه روز دوشنبه ۱۶ بهمن به دلیل آلودگی هوا و اعلام تعطیلی مدارس از سوی اداره کل آموزش پرورش، در شهر تهران برگزار نمی‌شود.»

تعطیلی برنامه ” سیمرغ و پروانه‌ها ” در جشنواره فجر به دلیل آلودگی هوا حبیب ایل بیگی درباره اطلاع رسانی به مدارس درباره این اتفاق توضیح داده است: «تعطیلی این برنامه در روز ۱۶ بهمن از طریق سامانه اردویی مدارس که مسئولیت هماهنگی حضور دانش آموزان در سینماها را بر عهده دارند به کلیه مدارس تهران اطلاع رسانی شده است.»

برگزاری این برنامه را بنیاد فارابی بر عهده دارد و پنج فیلم «قهرمانان کوچک»، « شکلاتی »، « فیلشاه »، «دنیای کیف‌ها» و «دزد و پری ۲» را برای دانش آموزان به نمایش می‌گذارد. ایل بیگی ابراز امیدواری کرده با بهبود شرایط جوی و از بین رفتن آلودگی هوا تهران برنامه «سیمرغ و پروانه ها» دوباره آغاز شود.