حتما پدر و مادرها می دانند که شروع فصل سرما یعنی شروع رژه رفتن میکروب ها در خانه و پرتاب شدن آنها از سمت فردی به فرد دیگر.

میکروب ها و ویروس ها در منزل مانند توپ پینگ پنگ پرتاب می شوند و این طرف و آن طرف می روند. هر لحظه ، ممکن است یکی از اعضای خانواده آلوده به ویروس یا باکتری و یا میکروب های دیگر شود . مطمئنا که کودکان و فرزندانتان در راس همه قرار دارند.

چگونه از سرماخوردگی کودکان جلوگیری کنیم ؟
چگونه از سرماخوردگی کودکان جلوگیری کنیم ؟

در این مقاله از سایت سرسره مطلبی را با عنوان چگونه از سرماخوردگی کودکان جلوگیری کنیم ؟ به شما ارائه می دهیم :

شایع ترین بیماری در فصل های پاییز و زمستان که هوا سرد است ، بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا است. بنابراین والدین حتما تا جایی که می توانند باید از کودکان خود مراقبت کنند تا آلوده به این بیماری ها نشوند . آنها باید به کودکانی که بزرگ تر هستند ، مثلا کودکان بالاتر از ۳ سال آموزش هایی دهند که خود کودک ، در محیط هایی که والدین همراهشان نیست از خودشان مراقبت کنند. مثلا استفاده از دستمال را در زمان سرفه یا عطسه کردن باید به او آموزش داد و این که از دست دادن یا روبوسی کردن با افراد بیمار خودداری کنند.

شستن دست ها ، قبل از هر کاری بویژه قبل ازغذا خوردن در راس همه چیزهایی است که باید به کودکان آموزش داده شود . کودکان باید بدانند که قبل از خوردن غذا مثل میان وعده ، وعده های اصلی ، میوه ، تنقلات و … حتما باید دست های خود را بشویند. این کار کمک بزرگی به از بین بردن آلودگی ها و میکروب ها و پیشگیری از بیماری ها می کند.

بچه های بیمار را به هیچ عنوان وارد مکان های عمومی نکنید. چرا که ممکن است دیگران را بیمار کنند . تا جایی که ممکن است اگر فرزند شما به مدرسه یا مهد کودک می رود از معلم او بخواهید از والدین بخواهد که اگر کسی فرزند سرماخورده یا بیمار دارد تا زمانی که فرزندش بهبود نیافته است او را ازشرکت در کلاس منع کند . زیرا این کار یکی از راه های پیشگیری از بیماری است.

مصرف ویتامین ث را فراموش نکنید ، تا جایی که می توانید کودکان را در این فصل به مصرف ویتامین ث تشویق کنید زیرا ایمنی بدن را بالا می برد و باعث مقاومت بدن در برابر بیماری می شود.

برگرفته از psychologytoday