احمد مسجد جامعی با بیان اینکه باید تلاش کنیم قدم‌های مهمتری علاوه بر فرهنگ‌سازی در حوزه اجرایی برداشته شود، گفت: تلاش می‌کنیم در سراهای محله اتاق‌ های ویژه کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شود و سال آینده فریدون عموزاده خلیلی، به عنوان مشاور صالحی امیری در حوزه کودکان، گزارشی از ایجاد این اتاق‌ها در همه محله‌های تهران ارایه دهد.

آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره سپیدار با حضور پرشور دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی علاقه‌مند به محیط زیست و ادبیات و جمعی از مسئولان، نویسندگان و هنرمندان عصر روز گذشته، شنبه (۱۱ آذر ۱۳۹۶) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

اتاق کودک و نوجوان در سرای محله راه اندازی می شود
اتاق کودک و نوجوان در سرای محله راه اندازی می شود

احمد مسجدجامعی، نوش‌آفرین انصاری، سیدرضا صالحی امیری، مصطفی رحماندوست، فریدون عموزاده خلیلی، مناف یحیی‌پور، زهرا صدراعظم نوری، شهرام اقبال‌زاده، کیانوش غریب‌پور، سیدرضا کروبی، آزاده صمدی، غزل شاکری و رایزن فرهنگی افغانستان در ایران از حاضرین در این مراسم بودند.

عموزاده خلیلی مشاور صالحی امیری در حوزه کودکان شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در این مراسم خطاب به فریدون عموزاده خلیلی گفت: این نویسنده خودش را وقف بچه‌ها کرده و این کارش قابل تقدیر است و من او را به‌عنوان مشاور خودم در حوزه کودک و نوجوان انتخاب می‌کنم و امیدوارم بعد از این به‌واسطه وی بتوانیم ارتباطات خوبی با این حوزه برقرار کنیم.

سیدرضا صالحی امیری در ادامه سخنانش به بحث فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقتی از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی صحبت می‌کنیم باید چند اصول بنیادی را مدنظر داشته باشیم. در حوزه فرهنگ و چرایی فرهنگ در جامعه ۴ اصل اساسی وجود دارد نخست این که جامعه را به همدلی نزدیک می‌کند، دوم شخصیت‌سازی و سوم هویت‌سازی و ایجاد ارزش‌های بنیادی است که هر فرد براساس آن تعریف می‌شود مانند ایرانی‌بودن، اسلامی‌بودن و باورهای درونی ما و چهارمین مورد سازگاری اجتماعی و سازگاری با طبیعت و محیط‌زیست است.

بیش از هر زمان دیگری به مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیازمندیم

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در حوزه اجتماعی بیش از هر زمان دیگری به مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیازمندیم و مسئولیت‌پذیری اجتماعی زمانی شکل می‌گیرد که انسان‌ها باور کنند دیگران هم حق زیستن دارند و اگر این باورها محقق شود و اگر منافع جمعی بر فردی غلبه یابد موفق می‌شویم. قطعا در جامعه‌ای که منافع فردی بر منافع جمعی غلبه کند زیستن مشکل می‌شود.

به گفته صالحی امیری، اگر امروزه با مشکلاتی متعدد مواجه‌ایم به دلیل این است که مسئولیت‌پذیری اجتماعی را به‌خوبی انجام نداده‌ایم. دولت و مردم حقوق و تکالیف متقابل دارند ما نسبت به شما در مقام مدیریت شهری وظیفه‌ای داریم و شما هم تکالیفی در مقابل محیط‌ زیستی که در آن زندگی می‌کنید دارید.