تنبیه فرزندان ، یک واکنش یا یک پاسخ به رفتارهای بد و اشتباهی است که از فرزندان شما در هر سنی سر می زند.

شما موظف هستید که فرزند خود را آگاه کنید ، که این کار او اشتباه است و یکی از راه ها تنبیه می باشد که البته ، درصدی از پدر و مادرها تنبیه بدنی یا فیزیکی را انتخاب می کنند. البته که این اتنتخاب یکی از اشتباهات بزرگ در زمینه پرورش فرزندانتان می باشد.

کدام یک از والدین مخالف تنبیه فرزندند ؟ پدر یا مادر ؟
کدام یک از والدین مخالف تنبیه فرزندند ؟ پدر یا مادر ؟

بسیاری از پدرو مادرها زمانی که فرزندانشان مرتکب خطایی می شوند، خیلی زود عصبانی می شوند و گاهی اوقات درمانده می شوند که چه باید بکنند؟ طی تحقیقات متخصصین و روانشناسان همان طور که پیشگیری در بیماری ها بسیار موثرتر از درمان است ، باید فرزندان را نسبت به انجام کارهایی که فکر می کنید در سن آنها اشتباه است یا این که به طور کل انجام آن کار یک اشتباه یا خطا تلقی می شود محدود کرد.

برای فرزندان خود حتما باید حد و حدود تعیین کنید. تعیین کردن حد و حدود برای فرزندان از ۶ ماهگی شروع می شود و حداقل تا سن بلوغ ادامه دارد. این که شما فرزند خود را آزاد بگذارید تا به راحتی هر کاری را انجام دهد و سپس شروع به تنبیه او کنید کاملا اشتباه است. شما با این کار حتی ممکن است مرتکب یک اشتباه جدید شده باشید.

بیشتر بخوانید: عواقب تنبیه بدنی کودک

بهتر است برای فرزندانتان حد و حدود تعیین کنید و از انجام کارهای اشتباه جلوگیری کنید. آمار و ارقام نشان می دهد که مادرها اکثرا به تنبیه بدنی فرزندان خود نه می گویند و اصلا راضی به تنبیه بدنی و فیزیکی فرزندان خود نیستند. این در صورتی است که درصد رضایت پدرها نسبت به تنبیه بدنی فرزندان بیشتر است.

باید متذکر شویم که تنبیه بدنی یک اشتباه محض است و تنبیه فرزندان را باید آگاهانه و هوشمندانه انجام داد. شما می توانید در زمینه روش های صحیحی که باید برای آگاهی یا حتی تنبیه فرزندانتان به کار برید از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید.