مجموعه «سه کتاب، سه کلاه» اثر جان کلاسن با ترجمه مریم بنایی از سوی انتشارات پرتقال برای کودکان و خردسالان منتشر شده است.

معرفی کتاب کتاب چرا از من می پرسی ؟
معرفی کتاب کتاب چرا از من می پرسی ؟

در کتاب «چرا از من می پرسی؟» خرس که شخصیت اصلی داستان است، کلاهش را گم کرده و سراغ آن را از همه می‌گیرد. هرکس پاسخی می‌ دهد؛ ولی هیچ‌ کس کلاه را ندیده. خرس خیلی ناراحت است، تا اینکه چیز مهمی یادش می‌ آید: وقتی با خرگوش حرف می‌زد، کلاهی سر او بود که خیلی شبیه کلاه خودش بود! آیا خرگوش کلاه خرس را بی‌اجازه برداشته؟ یا فقط کلاهش شبیه کلاه خرس بوده؟ آیا خرس حق دارد کلاه خرگوش را به‌ زور بگیرد؟ یا او را بخورد؟

 

 

معرفی کتاب به چی داری فکر می کنی ؟
معرفی کتاب به چی داری فکر می کنی ؟

در «به چی داری فکر می کنی؟» یک کلاه برای دو لاک‌ پشت کم است. آن‌ها تصمیم می‌ گیرند عدالت را رعایت کنند و هیچ‌ کدام کلاه را برندارند؛ اما پذیرفتن این تصمیم برای هر دوشان به‌ یک‌ اندازه آسان نیست. در این کتاب نیز با داستانی ساده و در عین‌ حال عمیق و جذاب رو به‌ روییم که تصویر در روایت آن نقشی کلیدی دارد. کتاب به چالشی اخلاقی می‌ پردازد که همه‌ ما بارها در روابط اجتماعی‌ مان با آن روبه‌رو شده‌ ایم.

 

 

معرفی کتاب هیچ کس پیدایم نمی کند
معرفی کتاب هیچ کس پیدایم نمی کند

در «هیچ کس پیدایم نمی‌ کند!» یکی از مجموعه کتاب سه کتاب، سه کلاه ماهی کوچولو کلاه ماهی گنده را بی‌ اجازه برداشته است و همین‌ طور که فرار می‌ کند، ترس‌ ها و تردیدها و امیدهایش را با خودش مرور می‌ کند. او سعی می‌ کند به خودش بقبولاند که می‌ تواند قِسِر در برود؛ اما داستان طور دیگری تمام می‌ شود. در این کتاب، تصویر و متن پا به‌ پای هم داستان را روایت می‌ کنند. بااینکه متن داستان گفت‌ و گوی ماهی کوچولو با خودش است، تصاویر کُنش‌ های شخصیت‌ های دیگر را برایمان بازگو می‌ کنند و کم‌ کم مشخص می‌ شود که ماجرای واقعی آن‌ طور که ماهی کوچولو خیال می‌ کند، پیش نمی‌ رود.