درباره کتاب طولانی ترین آواز نهنگ: داستانی غم انگیز اما امید بخش. با الای هشت ساله همراه شوید تا شما را به دنیای زیبای خودش ببرد. دنیای زیبای بدون مشکلات بیرون. دنیای اسرار آمیزی پر از آواز نهنگ های عاشق……

اغلب کتاب های ژاکلین ویلسون درباره ی کودکانی با زندگی های سخت و مشکل است. کودکان طلاق ، کودکانی که به تازگی عزیزی را از دست داده اند و کودکانی که از بیماری رنج می برند مخاطبین اصلی کتاب های این نویسنده ی انگلیسی می باشند.
او در کتاب هایش جهانی عاری از مشکل را به تصویر نمیکشد و با گفتن دروغ های غیرواقعی ذهن کودک و نوجوان را منحرف نمی کند. بلکه ابتدا به توصیف مشکل با جزئیات هرچه بیشتر می پردازد و مسئله را از جنبه های مختلف به نوجوان نشان می دهد تا با او همگام شود و او را به دنبال خود بکشاند.

سپس او به نوجوان نشان می دهد که چگونه با استفاده از عشق و امید می تواند راحت تر شرایط سخت را حل کند. شخصیت های کتاب وی انسان هایی از جنس واقعی مردمی هستند که هر روز می بینیم. ناپدری که الا دارد و فرد مسئولیت پذیری نیست، در عین حال که بدی هایی دارد اما تنها کسی ست که در کنار الا می ماند. دوست مادرش با اینکه هیچ چیز از دنیای کودکان نمی فهمد اما تمام تلاش خود را برای همدل شدن با الا می کند. طولانی ترین آواز نهنگ پر است از این شخصیت های خاکستری.

معرفی کتاب طولانی ترین آواز نهنگ
معرفی کتاب طولانی ترین آواز نهنگ

نویسنده: ژاکلین ویلسون

مترجم: نسرین وکیلی

ناشر: نشر افق

گروه سنی : ۱۲ سال به بالا

خلاصه ی کتاب طولانی ترین آواز نهنگ
به تازگی مادر الا با مردی ازدواج کرده که الا هیچ علاقه ای به او ندارد. مادر از این همسر جدید باردار می شود و برای تولد نوزاد به بیمارستان می رود. اما حال مادر رو به وخامت می گذارد و به کما می رود . الا از تنها عشقی که در دنیا دارد که همان آواز نهنگ هاست استفاده می کند تا مادر را به حالت طبیعی برگرداند و موفق می شود.

گزیده کتاب طولانی ترین آواز نهنگ
اول سکوت است و بعد عجیب غریب ترین صدای موسیقیایی شنیده می شود. صدایی بم، اسرارآمیز و ریتمیک. صدایی که هیچ وقت شبیه اش را نشنیده بودم. میخکوب شده ام. گوش می کنم و سعی میکنم سر از قاعده اش در بیاورم. پرنده ها یک آواز را بارها و بارها می خوانند. اما خواندن این ها فرق می کند با این حال معلوم است که همینجوری و الکی نیست. گاهی فریاد غم انگیزی است، گاهی زمزمه ای ملایم. از ته دل می خوانند و هدف بزرگی دارند. کاملا مشخص است که معنای اسرار آمیزی دارد….

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”18115″ name=”معرفی کتاب هفت چیز مهم”]