درباره کتاب راستش را بخواهید شنل قرمزی خیلی از خودش متشکر بود: داستان شنل قرمزی از زبان گرگ، از مجموعه ی حالا داستان را من تعریف می کنم.

اگر داستان های دوران کودکی خودمان مانند شنل قرمزی، سفید برفی و سیندرلا را به یاد بیاوریم، همواره در این داستان ها شخصیت اصلی داستان فردی مظلوم، پاک و بی گناه و به روایتی یک قهرمان واقعی برای داستانمان بود و از سوی دیگر تمام اعمال منفی داستان توسط ضد قهرمان صورت می گرفت، او بود که حسادت می کرد، او بود که دروغ می گفت و نقشه های شومی می کشید.

حال باید ببینیم در دنیای واقعی ما تا چه حد به این داستان ها نزدیکیم؟ و از سمتی دیگر قضاوتی که کودک ما از این داستان ها می کند تا چه حد درست است؟ او عاشق شنل قرمزی داستان می شود و از نامادری او متنفر است برای او تمام صفات خوب در شنل قرمزی و تمام صفات بد و ناپسند در نامادری او جمع شده و بدتر اینکه کودک همان چیزی که دنیای قصه به او گفته است می پذیرد و بدون فکر آن را قبول می کند.

اگر بیشتر دقت کنیم امروزه قصه های کودک از این نظر تا حد زیادی اصلاح شده اند و این نکات بیشتر در آن ها رعایت می شود اما آن ها هم یک زاویه دید ثابت دارند.

مجموعه کتاب های جدید گیسا این مشکل را حل کرده است به صورتی که داستان های شنل قرمزی، سیندرلا، شاهزاده و قورباغه و ….. را این بار از زبان شخصیت منفی داستان روایت کرده تا کودک بیاموزد حتی شخصیت های منفی هم گاهی حق دارند و حداقل می توان صحبت های آن ها را شنید.

کتاب راستش را بخواهید شنل قرمزی خیلی از خودش متشکر بود
کتاب راستش را بخواهید شنل قرمزی خیلی از خودش متشکر بود

نویسنده: تریشا اسپید شسکان

تصویرگر: جرالد گرلس

مترجم: محبوبه نجف خانی

گروه سنی: ۷ و ۸ سال و ۹ و ۱۰ سال

ناشر: انتشارات گیسا

خلاصه کتاب “راستش را بخواهید شنل قرمزی خیلی از خودش متشکر بود”
داستان این کتاب از زبان گرگی که شنل قرمزی را خورد روایت می شود او تعریف می کند که گیاهخوار بوده و مجبور شده تا این کار را بکند.

بخشی از کتاب “راستش را بخواهید شنل قرمزی خیلی از خودش متشکر بود”
روزی روزگاری، هرچه مواد غذایی توی خانه داشتم ، تمام شد. گنجه ام خالی خالی بود. فریزرم هم همینطور. تمام سبزی ها و میوه های توی باغچه ام را هم خورده بودم. گرگ های دیگر گرسنه شان که می شود حیوان های کوچک جنگل، مثل سنجاب های خط دار، خرگوش ها و سنجاب های معمولی را می خورند.
اما من گیاهخوارم…

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17960″ name=”معرفی کتاب شهامت دریک”]