درباره  کتاب راز های قصه گویی: قصه ها داستان هایی ساده و بی روح نیستند. قصه ها مجموعه ای از باور ها شادی ها و غم های یک ملت اند. بزرگ تر ها با استفاده از قصه گویی جهان پیچیده خود را با زبانی ساده برای بچه ها تعریف می کنند، و کودکان با شنیدن قصه ها بخشی از دنیایی که در انتظارشان هست، درک می کنند. بنابراین انتخاب قصه و خواندن آن به دلیل تاثیری که بر ذهن کودک می گذارد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کتاب راز های قصه گویی ما را با ظرافت های قصه گویی آشنا می کند، نکات کوچکی از لحن صدای قصه گوینده گرفته تا موضوع داستانی که انتخاب می کند. نکاتی که شاید خیلی از ما نسبت به آن ها بی اطلاع باشیم اما تاثیر بسیاری بر ذهن کودک ما پس از شنیدن داستان خواهند گذاشت.

معرفی کتاب راز های قصه گویی
معرفی کتاب راز های قصه گویی

نویسنده: بئاتریس مونته رو

مترجم: فرزانه فخریان

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

گروه سنی: بزرگسال

گزیده کتاب راز های قصه گویی
فرمان های قصه گو:
-باور داشته باشید بهترین قصه گوی دنیا هستید !
این به همان اندازه واقعیت دارد که پدر و مادرتان با لحنی پر از افتخار می گفتند که شما عاقل ترین و خوشگل ترین بچه ی روی زمین هستید . وقتی بچه های شما ، شاگردان و دوستانتان یا مردم می خواهند که برایشان قصه بگویید به این دلیل است که دوست دارند به قصه تان گوش بدهند.
-بخوانید و بسیار بخوانید !
خواندن شما را پر از آگاهی می کند. دایره ی لغات و تخیلتان را گسترش می دهد. داستان های کوتاه، رمان و مقاله بخوانید. هر چه را به دستتان می افتد، ببلعید تا پر شوید. دراین صورت مواد کافی برای تعریف کردن دارید. فراموش نکنید که در پایان اسم نویسنده ی داستان را بیاورید. یادتان باشد قصه گو در ترویج مطالعه نیز نقش مهمی دارد.
-از مسخره شدن نترسید!

ترس از مسخره شدن ما را از انجام کار باز می دارد. از شرش خلاص شوید. بدترین اتفاقی که می تواند بیافتد این است که شنونده را درگیر داستان نکنید. تمسخر یک نگرش اجتماعی است: عریان در خیابان قدم زدن می تواند موجب شود احساس کنیم به نظر دیگران مسخره هستیم، با این وجود در قبایل آمازون این عجیب است که با لباس راه بروید!

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”4691″ name=”معرفی کتاب قول بچه قورباغه”]