درباره کتاب با کفش‌های دیگران راه برو: این کتاب ماجرای بخشی از زندگی سالامانکا دختر ۱۳ ساله‌ای‌ست که رابطه‌ی عجیبی با خانواده‌اش دارد. او با پدربزرگ و مادربزرگش به سفر می‌رود و در راه برای‌شان قصه‌ای تعریف می‌کند که به داستان زندگی خودش گره خورده. نویسنده با نگاه ظریف و عمیقش به رابطه‌ها و طبیعت، تصویری دیگرگونه از زندگی برای مخاطب نوجوان می‌سازد. متن کتاب پر از تصاویری‌ست که تا مدت‌ها در ذهن می‌ماند و مرور می‌شود و معنایی را برای مخاطبش می‌سازد که کمتر ممکن است کم‌رنگ یا فراموش شود.

مشخصات کتاب با کفش‌های دیگران راه برو

معرفی کتاب با کفش‌های دیگران راه برو
معرفی کتاب با کفش‌های دیگران راه برو

نویسنده: شارون کریچ

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

ناشر: چشمه، کتاب‌های ونوشه

سال نشر: ۱۳۸۸

گروه سنی: ۱۳ سال به بالا

گزیده کتاب با کفش‌های دیگران راه برو

در انشای کوتاهم اعتراف کردم که تا کنون انواع مختلف درخت‌ها را بوسیده‌ام، هر دسته از درختان، بلوط‌ها، افراها، نارون‌ها، قان‌ها، طعم خاص خودشان را داشته‌اند. همراه با طعم خاص هرکدام از این درخت‌ها طعم ملایمی از توت وحشی نیز وجود داشت و چرا اینطور بود، توضیحی نداشتم. روز بعد، این داستان را به آقای برک‌وی دادم. او آن را نخواند، حتی نگاهش هم نکرد. اما گفت: «عالیه! شگفت‌انگیزه!» و در حالی که آن را داخل کیفش می‌گذاشت گفت: پیش بقیه‌ی انشاها می‌گذارمش.

نام اصلی کتاب خیلی طولانیتر از این است؛ با کفشهای دیگران راه برو، تا با کفشهای کسی راه نرفتهای درباره اش قضاوت نکن. گویا به خاطر طولانی بودن اسم اصلی، همه ترجیح می دهند همان قسمت اول عنوان را برای نامیدن آن استفاده کنند.

کتاب “با کفش های دیگران راه برو” در سال ۱۹۹۵ برنده ی جایزه نیوبری در آمریکا شده است. این داستان در سال ۱۳۸۷ جایزه پروین اعتصامی را در حوزه ی ادبیات نوجوانان از آن خود کرده است.

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”15742″ name=”معرفی کتاب مترسک و خدمتکارش”]