کتاب انقلاب های پرهیاهو از مجموعه کتاب های تاریخ ترسناک، ما را با خود به دل تاریخ می برد، جایی که می توانیم بدون پیش فرض های ذهنی با حقایق مواجه شویم. بر خلاف اکثر کتاب های تاریخی که با لحنی سنگین و علمی نگاشته شده اند، این کتاب دارای متنی طنز و روان است و خواننده را تا انتها با خود همراه می کند.

هیچ چیز در این دنیا مهم تر از دانستن نیست. جلوی یک ساختمان قدیمی ایستادن مرا به فکر فرو می برد که چه کسانی پیش از من از این بنا گذر کرده اند. چه خون هایی در این مکان ریخته شده است و انسان های پیش از من به دنبال چه بودند و چگونه روزگار می گذراندند. حتی اگر تخیل خوبی داشته باشی می توانی صدای پایشان را بشنوی.

این ها بخشی از حرف های تری دیری نویسنده مجموعه کتاب های تاریخ ترسناک است. وی که در طول زندگی خود شغل های متفاوتی از جمله کار در موزه، هنرپیشگی و کارگردانی تئاتر را امتحان کرده است این مجموعه از کتاب ها را با هدف جذاب تر کردن متون سنگین و علمی تاریخی نگاشته است.

مجموعه کتاب های تاریخ ترسناک با زبان طنز و تصویرگری های دل نشینی که دارند می توانند تا هر فردی چه نوجوان و چه بزرگسال را به خود علاقه مند کنند، تا جایی که پس از شروع مطالعه کنار گذاشتن این کتاب برایتان دشوار خواهد بود.
به هر حال اگر شما هم در دوران مدرسه یا بزرگسالی علاقه ای به تاریخ ندارید این کتاب ها بهانه ی خوبی ست تا بالاخره با تاریخ آشتی کنید.

فهرست مطالب مجموعه کتاب های تاریخ ترسناک عبارتند از :

تاریخ ترسناک ۱ (انقلاب های پرهیاهو)

کتاب انقلاب های پرهیاهو
کتاب انقلاب های پرهیاهو

تاریخ ترسناک ۲ (جنگ فجیع جهانی اول)
تاریخ ترسناک ۳ (جنگ وحشتناک جهانی دوم)
تاریخ ترسناک ۴ (انقلاب های فرانسه)
تاریخ ترسناک ۵ (امپراتوری بی خرد بریتانیا)
تاریخ ترسناک ۶ (آمریکا)
تاریخ ترسناک ۷ (فرمانروایان فرومایه)
تاریخ ترسناک ۸ (رومی های بی رحم)

نویسنده: تری دیری
تصویرگر: فیلیپ ریو
مترجم: مهرداد تویسرکانی
ناشر: نشر افق
گروه سنی: ۱۲ سال به بالا

خلاصه ی کتاب انقلاب های پرهیاهو
کتاب انقلاب های پر هیاهو با نگاهی به تفاوت بین شورش و انقلاب آغاز می شود و سپس آغاز به بازگو کردن انقلاب های باستانی، روم، قرن شانزدهم ، قرن هفدهم، آمریکا فرانسه و….. میکند و تا قرن بیستم ادامه می یابد.
در هر یک از این بخش ها ما با گروه های کوچک تر اما مشابه مانند سرخپوستان، چینیان باستان و…نیز آشنا می شویم.

گزیده کتاب انقلاب های پرهیاهو
اول رومی ها علیه خودشان و بعد دیگران بر ضد رومی ها شورش کردند.
اسطوره های روم باستان می گویند که رومولوس شهر رم را پایه گذاری کرد و اولین پادشاه کشور روم شد. پس از او شش پادشاه دیگر هم جایگزینش شدند. اما آخرین پادشاه آنقدر پسر بدی بود که در سال ۵۱۰ ق م اشراف بر ضد او انقلاب کردند و حکومت را در دست گرفتند، به این ترتیب که هر سال دو نفر را از میان خودشان به عنوان فرمانروای اشتراکی انتخاب می کردند. این فروانروایان موقت را کنسول می نامیدند.

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17828″ name=”معرفی کتاب سبیل بابات می‌ چرخه”]