مجموعه شعر “رفتم به باغی” در برنامه کتابخوانی «با من بخوان» همزمان با پویش کتابخوانی تابستانه در کتابخانه فرهنگسرای فردوس خوانده می شود.

نام برنامه: با من بخوان
زمان: پنجشنبه ۲ شهریور ۹۵
ساعت : ۱۰ صبح
مکان: کتابخانه فرهنگسرای فردوس
نشانی: فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی
تماس: ۴۴۰۸۱۰۴۳
برای سنین ۶ تا ۹ سال

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵، “با من بخوان” برنامه ای برای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی برای کودکان است که در اجرای روز پنج شنبه  ۲شهریور ماه ساعت ۱۰، کتاب “رفتم به باغی” در این برنامه خوانش می شود.

«رفتم به باغی» عنوان یکی از متل های آهنگینِ قدیمی است که «محمد هادی محمدی» آن را برای بچه های امروز بازآفرینی و پرستو حقی تصویرگری کرده است، یعنی آن را دوباره و به شیوه ای جدید نوشته است. متل ها ماجراهای کوتاهی هستند که به صورت شعر بیان می شوند و آهنگ و قافیه دارند. متل ها کوتاه هستند و به همین خاطر مانند ضرب المثل ها؛ خیلی خوب به ذهن سپرده می شوند. همان طور که گفتیم متل ها ماجرایی کوتاه را بیان می کنند و در این ماجراها سعی می شود نکته و مسأله ای یاد داده شود. این شعر زیبا برای سنین ۶ تا ۹ سال مناسب است.

“پروین پناهی” از نویسندگان و مربیان حوزه کتاب کودک، با خوانش این کتاب کودکان و نوجوانان شرکت کننده را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا می‌کند؛ سپس کودکان با بهره گیری از قوه تخیل و با شخصیت پردازی، شخصیت های ذهنی خود در قالب نقاشی به روی کاغذ می آورند.

علاقمندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند به کتابخانه فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

مجموعه شعر «رفتم به باغی» در کتابخانه فردوس
مجموعه شعر «رفتم به باغی» در کتابخانه فردوس