تندرو ترین جانوران گوزن ها هستند. وقتی گوزن ها می دوند. زمین زیر پای آنها به لرزه در می آید. پرندگان پرواز می کنند و عاقبت خسته می شوند و روی زمین می نشینند. پیرمرد ها می گویند:« گوزن ها می توانند، دو روز حتی سه روز بدوند و بدوند. تا آن که خسته شوند. و به دنبال آنها فقط صدای باد به گوش می رسد. هیچ کس نمی تواند به گوزن ها برسد.» این حرف ها را پیرمرد ها می زنند و ما باید باور کنیم. حتما درست می گویند.

پیرمردها، همچنین می گویند:« گوزن ها در گذشته این قدر تند رو نبودند. آنها، در زمان های خیلی خیلی دور، نمی توانستند بدوند. آنها آهسته راه می رفتند و زمستان ها خیلی سردشان می شد. یک بار هوا به قدری سرد شد، که گوزن ها تصمیم گرفتند از سرما فرار کنند. یخبندان شروع شد و آ ها پا به فرار گذاشتند.

چگونه گوزن ها دویدن را یاد گرفتند
چگونه گوزن ها دویدن را یاد گرفتند

اما سرما به دنبال آنها بود. گوزن ها تند تند می رفتند و می رفتند. ولی باز هم سردشان می شد.گوزن ها نمی توانستند از چنگ سرما فرار کنند. یک زمستان، دو زمستان، سه زمستان، گذشت. در زمستان دوم، آنها تند تر دویدند و در زمستان سوم، تند تر از زمستان دوم. عاقبت روزی رسید که آنها سرما را پست سرگذاشتند. اما تا وقتی که می دویدند، گرم بودند و وقتی می ایستادند، سردشان می شد.

وقتی می دویدند، از سرما خبری نبود.سرما به آنها نمی رسید.وقتی می ایستادند سرما به آنها می رسید و دورو برشان را می گرفت.
گوزن ها، دیگر یاد گرفته بودند که از باد هم تند تر بدوند و این کار را سرما به انها نشان داده بود.
حالا اگر این قصه را باور نمی کنید. در زمستان حتی وقتی هوا خیلی سرد است، بدوید.

آن وقت متوجه می شوید که گرم گرم شده اید و سرما از شما عقب مانده است.
پیرمرد ها می گویند:«بله…در زمستان گوزن ها می دوند و زمین زیر پای آنها به لرزه در می آیندو
گوزن ها از سرما جلو میزنند….»

نویسنده: ناومی آلر/ مترجم: پوپک جوان

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید