تغذیه کودکان یکی از مهمترین مشغله های فکری والدین می باشد زیرا آنها همواره به فکر بهترین روش و سالمترین تغذیه برای کودکان دلبند خود می باشند ، با سرسره همراه باشید تا پنج روش برای تغییر نحوه تغذیه کودکان را به بهترین شکل به شما ارائه دهیم:

پنج روش برای تغییر نحوه تغذیه کودکان
پنج روش برای تغییر نحوه تغذیه کودکان

۱- غلات کامل را به سبزیجات سبز و پوره گوشت اضافه کنید تا غذایی کامل، سالم و مقوی به فرزند خود داده باشید. غلات کامل مانند برنج و گندم سبوس دار، بلغور جوِ دوسر یا پوره سبوس ها را به غذای کودک اضافه کنید. این غلات کامل نیاز کودک شما را کاملا برطرف می کند.

۲- استفاده از مواد غذایی نرم برای زمانی که کودک تمایلی به خوردن شیر نشان نمی دهد. انواع پوره ها یا مواد غذایی پخته شده نرم یا کمپوت، مناسبِ زمانی است که کودک تمایلی به خوردن شیر نشان نمی دهد. همین نرم بودن مواد غذایی باعث راحت بلعیده شدن می شود و کودک به آن تمایل بیشتری نشان می دهد.

۳- از مواد غذایی متنوع در ترکیب غذاهای وعده اصلی و میان وعده های کودک خود استفاده کنید و سعی کنید از موادی که خودتان دوست ندارید. در غذاهای کودک تان استفاده کنید مثلا اگر شما کدو دوست ندارید نباید کودک شما هم بی نصیب از کدو بماند، باید به او کدو بدهید تا او بخورد و از ویتامین های آن بهره مند شود.

۴- به تدریج و با تجویز پزشک چاشنی ها و ادویه ها را به غذای کودک خود اضافه کنید. این کار باعث می شود طبع آنها گرم شود ولی حد و اندازه را رعایت کنید. مثلا اگر داخل سوپ کودک خود فلفل می ریزید آن قدری نریزید که دهان بچه از تندی فلفل بسوزد، فقط به اندازه ای استفاده کنید که بچه از طعم چاشنی ها لذت ببرد، استفاده از آویشن نیزغذا را خوش عطر و طعم می کند.

۵- میان وعده ها را جدی بگیرید. برخی از کودکان ممکن است تمایل زیادی برای خوردن غذا در وعده های اصلی نداشته باشند، ولی از میان وعده ها لذت ببرند. پس سعی کنید اگر کودک شما از این دسته کودکان می باشد، حتما میان وعده های او را کامل و مقوی به او بدهید و سعی کنید غذاهای اصلی اورا در میان وعده ها بگنجانید.

[irp posts=”5334″ name=”۷ راهکار برای آموزش تغذیه سالم به کودک”]