ورزش در دوران بارداری ، تضمین سلامتی فرزندان در بزرگسالی

تحرک ، ورزش و پیاده روی یکی از نیازهای مهم برای خانم های باردار است. ورزش  باعث سلامتی خانم های باردار و جنین داخل رحم آنها می شود.

این نیاز اساسی ، علاوه براین که برای دوران بارداری و زایمان خانم ها مفید است ، باعث سلامتی فرزندان در دوران بزرگسالی نیز می شود.

با سرسره همراه باشید تا علت اهمیت ورزش در دوران بارداری را به شما ارائه دهیم :

طی مطالعات و تحقیقات دانشمندان ، ورزش کردن و تحرک داشتن در دوران بارداری ، باعث تاثیر بلند مدت روی فرزندان می شود و از بیماری های قلبی ، عروقی ، متابولیک و استرس سلول های مغز جلوگیری می کند. شما باید برای انجام ورزش های هوازی و تمرینات حتما با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان قرار دهید و هرنوع  ورزش و تمرینی را با نظر پزشک خود انجام دهید. ممکن است شما یک بارداری حساس داشته باشید و حتی به پیشنهاد پزشک الزام به استراحت مطلق باشید که در این صورت به هیچ عنوان اجازه ورزش کردن ندارید.

اگر از نظر پزشک  ورزش کردن شما در دوران بارداری بی خطر است ، حتما سعی کنید ورزش کنید و بدانید که با ورزش کردن به همان اندازه که سوخت و ساز بدن شما بالا می رود ، بدن فرزند شما نیز در سن بزرگسالی از سوخت و ساز بالایی برخوردار خواهد شد. در بدن بچه هایی که مادرانشان در طول بارداری ورزش کرده اند التهاب و حساسیت کم می شود و تجمع رادیکال های آزاد به طور چشم گیری کاهش می یابد.

این بچه هایی که از مادران ورزشکار متولد شده اند مطمئن باشید که عقل و هوش آنها سالم است و علاوه بر آن عقل سالم آنها در یک بدن فعال و سلامت حاکم است.

برگرفته از psychologytoday