جوش پوشک در مکان های گرم و مرطوب رشد میکند. آنها مخصوصا در پوشک کودک ما خانه میکنند. این جوش ها مانند دانه قرمز بر روی پای کودک شما یا در ناحیه تناسلی ظاهر میشوند. تاکنون مقالات متعددی در سایت سرسره مربوط به راش پوشک و درمان این جوش ها و علائم و عواملی که آن را ایجاد می کنند ارائه داده ایم. اگر این مقالات را مطالعه کرده اید و از آنها تجربه و دانشی کسب کرده اید نظرتان را در مورد آنها با ما در میان بگذارید. این بار نیز قصد داریم نکاتی برای درمان جوش پوشک را به طور مختصر برای شما مطرح کنیم.

جوش های پوشک چه موقع ایجاد می شوند؟

جوش های پوشک میتواند به این دلایل باشد: تحریک شدن توسط مدفوع و ادرار غذا یا محصولات جدید پوست حساس پوشک بیش از حد تنگ خوردن آنتی بیوتیک توسط مادر یا بچه نکاتی برای درمان جوش پوشک تمیز و خشک نگه دارید یکی از مهمترین نکاتی برای درمان جوش پوشک را که می توان نام برد این است که پوشک کودک خود را خشک و تمیز نگه دارید.

تا زمانی که پوشک را نپوشانده اید کودک را روی یک حوله بگذارید. نپوشیدن پوشک در طول روز میتواند به درمان و خشک شدن آن کمک کند. اطمینان حاصل کنید که پوشک خیلی محکم بسته نشده باشد. هنگامی که پوشک بچه خود را عوض میکنید، منطقه ی پوشک را به آرامی با یک پارچه نرم یا یک سرنگ آب تمیز کنید.

نکاتی برای درمان جوش پوشک
نکاتی برای درمان جوش پوشک

دستمال مرطوب هم خوب است ولی با ملایمت تمیز کنید. پوست را خیلی مرطوب نکنید و از دستمال مرطوب با الکل استفاده نکنید. هنگامی که کودک خود را حمام می دهید، از صابون ملایم استفاده کنید و مطمئن شوید منطقه خشک شود. راهنمایی عوض کردن پوشک هنگامی که کودک شما جوش پوشک دارد باید پوشک را عوض کنید.

حتی اگر تمیز باشد هم پوشک را تعویض کنید. پارچه پوشک را دو تا سه بار بشویید و پس از تمیز کردن آنها تمام صابون را از بین ببرید. پوشک یکبار مصرف میتواند به حفظ سلامت پوست کودکتان کمک کند.

کرم ها و ژل ها

شما می توانید از کرم های حاوی روی برای تسکین پوست استفاده کنید و از تماس با مدفوع و سایر تحریک کننده ها جلوگیری کنید. که شامل این محصولات میشود:

  • Triple Paste
  • A+D
  • Balmex
  • Desitin

به طرز محسوسی اعمال کنید و با ژل آفتاب سوختگی مصرف کنید تا محصول به پوشک چسبیده نشود. ژل یا وازلین ممکن است ایده آل باشند، زیرا آنها ارزان هستند و به طور معمول رنگ و عطر کمتر دارند. با این حال، ژل ها ممکن است به پوشک پارچه بچسبند و به سختی شستشو میشوند. وقتی که از این ها جلوگیری میکنید و درمانش میکنید تعدادش هم کمتر میشود.

از پارچه نرم کننده و ورقه های خشک کن استفاده نکنید. عطر و بوی هیپوگارلنیک بسیار کمتر برای یک شخص تحریک کننده است. بگذارید لباس کودک نفس بکشد. شلوار لاستیکی یا پوشش پلاستیکی تنگ روی یک پوشک می تواند محیط مرطوب و گرم را ارتقا دهد. شما همچنین باید از استفاده از پودر نوزاد خودداری کنید. هیچکدام برای نوزادان مناسب نیست،

زیرا آنها می توانند وارد بدن شوند، که می تواند به ریه هایشان آسیب برساند. کرنستارچ یکی دیگر از داروهایی است که برای استفاده در موارد بی خطر استفاده نمی شود، زیرا آنها می توانند پودر را در معرض هوا قرار دهند و ریه هایشان را تحریک کنند. هنگامی که پزشک متخصص اطفال فرزندتان را می بیند اگر چه بثورات پوشک می تواند دردناک و تحریک شده باشد، اما اغلب آنها کودک شما را ناراحت نمی کنند.

استثنا زمانی است که جوش آلوده می شود. نشانه هایی که وقتی جوش آلوده می شود و شما باید با متخصص اطفال فرزند خود تماس بگیرید عبارتند از: تاول در کنار پوشک تب قرمزی تورم آن ناحیه چرک یا ترشح که از آن ناحیه خارج می شود. وقتی جوش ها بعد از درمان از بین نمی روند یا بیشتر می شوند.

جوش های کودک شما همچنین می تواند به یک عفونت ثانویه قارچی یا مخمر به نام کاندیدا تبدیل شود. که به نظر قرمز و خام است. گاهی اوقات ممکن است در چروک پوست با نقاط جوش قرمز، خارج از ناحیه پوشک، در شکم یا ران یافت شود. این ها به عنوان “ضایعات انگلی” شناخته می شوند. اگر این علائم را متوجه شدید، با پزشک یا پرستار خود برای تشخیص آن اقدام کنید. اگر فکر می کنید کودکتان دچار جوش قارچی شده پزشکتان میتواند کرم ضد قارچی تجویز کند. اگر فرزندتان درد داشت این نشانه ایست که با پزشک اطفال تماس بگیرید.